Jump to content

Bästa Fältwhiskyn

Fk Satan

Vilken whisky tycker ni är bäst att ta med sig i fält i medicinskt syfte?  

135 members have voted

1. 1. Vilken whisky tycker ni är bäst att ta med sig i fält i medicinskt syfte?

• Lord Calvert
      8
    • Grants
      11
    • Highland Park
      6
    • Isle of Jura
      2
    • Bowmore
      7
    • Lagavulin
      6
    • Laphroaig
      20
    • Oban
      5
    • Macallan
      10
    • Någon Annan
      28

Recommended Posts

Posted

QUOTE (Lt. Payne @ Oct 9 2003, 15:58 )

Vänta ett tag... Gällde det inte fältwhisky??

Listan omfattar ju bara motorrengöringsmedel!

Var inte syfte att använda det i medicinskt syfte?

Min livräddare är Jack Daniels!

Vad har Jack Daniel's med whisky att göra..?

*hytter med pekfingret* JD är ju en bourbon.. (inte så illa pinkad heller, måste jag säga)

"Bourbon" är även känt som "whiskey".

"Whiskey" är även en maltdryck som tillverkas på Irland.

Maltdrycker är en hel vetenskapför sig, man kan läsa kort om på susning.nu.

Det som skiljer Bourbon från Whiskey e mycket, men jag lovar att det finns en sak som du missat fet....Det är olika stavningar på dem åxå... WhiskEy och Whisky. Ser du skillnaden

• Replies 66
  • Created
  • Last Reply
Posted
Det som skiljer Bourbon från Whiskey e mycket, men jag lovar att det finns en sak som du missat fet....Det är olika stavningar på dem åxå... WhiskEy och Whisky. Ser du skillnaden

Det är inget nytt för mig att "whiskey" och "whisky" inte är samma sak.

Den som vill gräva ner sig ännu mera i "whiskey"/"bourbon"/"sour mash"-träsket kan läsa här.

Posted

Jag e väl inte så jätte bevandrad inom whisky, men är inte nått att typ whisky är skottskt motsv och whiskey amerikansk

Posted

Som Livhusar så blir det Lord Calvert som bränsle :lol:

*Gotcha* gillar klart din förklaring till FBS :winner::banana:banana

och snygg bild på neptunen!!

//Livhusaren

Posted

Vet inte om detta redan är sagt men ingen sprit i fält är en Fredsåtgärd. I händelse av krig har vi rätt till 6cl sprit om dan. Vet inte om det är mer för offare men det är det säkert. Vi har även rätt till tobaksvaror men i vilken omfattning vet jag ej. Skulle gissa på ett pack cigg eller en dosa snus om dan. Det här ingår alltså i ransonerna inte något man kan köpa på fältmarktenteriet.

Vet inte hur det är med er men jag vill nog ha en liten styrketår innan jag skall slåss och dö för mitt land. Om inte annat får mina kamrater gärna hälla i mig sprit när jag fått slumpmässig kroppsdel bortskjuten. :camo:

Själv föredrar jag congac. Har man dessutom med sig grädde på sprutburk så kan man få varmchoklad med vispgrädde och congac. Finns inget bättre efter en hård, kall blöt dag. Suga på sin choklad och vårda sin ksp vid eldposten. GÖTT.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...