Gorg Posted August 17, 2003 Report Share Posted August 17, 2003 Finns det ingen marinare eller någon från flygvapnet som skulle kunna göra sig besväret att skriva nån sida om ex: Stockholm,Göteborg eller Visby korvetterna, eller Gripen,Viggen. Känns ganska tomt på den fronten och vore lite roligt med ny läsning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honken Posted August 17, 2003 Report Share Posted August 17, 2003 Trevlig tanke. Det är säkert många flyg/marin-intresserade som kan samarbeta fram ett utkast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malaj Posted August 22, 2003 Report Share Posted August 22, 2003 Det bästa är att du går till biblioteket och lånar "Örlogsfartyg; Svenska maskindrivna fartyg under tretungad flagg" av Gustaf von Hofsten och Jan Waernberg (SMB, Luleå, 2003). Se'n har du att göra ett tag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_mistaken Posted August 22, 2003 Report Share Posted August 22, 2003 Det bästa är att du går till biblioteket och lånar "Örlogsfartyg; Svenska maskindrivna fartyg under tretungad flagg" av Gustaf von Hofsten och Jan Waernberg (SMB, Luleå, 2003). Se'n har du att göra ett tag... har den något nr? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted August 22, 2003 Report Share Posted August 22, 2003 Om du menar ISBN så: 91-9743844-3-x Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gorg Posted August 22, 2003 Author Report Share Posted August 22, 2003 vore nog roligare läsning om någon som har personlig erfarenhet skrev en sida om det i ställlet för att jag som inte ens har sett fartyget spottar ut massa fakta som jag inte ens själv förstår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Fjellman Posted August 29, 2003 Report Share Posted August 29, 2003 Håller på och knåpar på med en sida om PBV 501... Men jag har inte haft någon som helst kontakt med vagnen... så fakta spalten är så gott som klar... men kan någon skriva "info spalten" ? Saknar även bilder på PBV501, rlpbv4014 och pbv402X. Någon som kan hjälpa till? //Sgt Fjellman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gorg Posted September 1, 2003 Author Report Share Posted September 1, 2003 Bra jobbat Henrik och Viktor Bodin, alltid kul med ny och intressant läsning. Själv är jag med i FBU ungdom och sånna där fina o nya får vi inte ens röra - http://www.SoldF.com/ss2000.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foxtrotcharliegrg Posted September 1, 2003 Report Share Posted September 1, 2003 Schysst sida om ss2000! Alltid kul med nya sidor på SoldF.com Tror dock stavfelsnisse varit inne och sökat på sidan... Den gamla rygsäcken med mes heter väl LK35 (LastKapacitet?) och inte bara K 35? Om inte ber jag så mycket om förlåtelse och straffar mig själv på lämpligt sätt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted September 1, 2003 Forumsledning Report Share Posted September 1, 2003 Nej men vi har fel bägge två. Den heter egentligen "Ryggsäck 35L, K" Liter, K = Komplett. Har alltid haft för mig att det heter K35 , men LK 70. Tji fick jag. De heter bägge Ryggsäck XX L, K. Skall genast byta. Källa: FMV Materielkatalog Bekladnadsmateriel 1988 utgåva 1 samt Sold Mtrl P 1992. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts