Bronson Posted July 24, 2003 Report Posted July 24, 2003 (edited) Ser ut som ett typiskt rekylfritt gevär. 75 mm eller mindre, påminner om vissa västerlädska modeller, typiska för tiden just efter andra världskriget. http://www.roberts.ezpublishing.com/rarmory/rrifle.htm Edited July 24, 2003 by Bronson Quote
Rambo Posted July 24, 2003 Report Posted July 24, 2003 Med tanke på i vilket land det är så skulle jag gissa på ett rysk tillverkat/konstruerat (kan vara "licens" tillverkat) rekylfri antitank kanon. Finns en ganska vanlig modell som kallas SPG-9, kanske kan vara en sådan eller en släkting till den. SPG-9 Quote
Bronson Posted July 24, 2003 Report Posted July 24, 2003 Med tanke på i vilket land det är så skulle jag gissa på ett rysk tillverkat/konstruerat (kan vara "licens" tillverkat) rekylfri antitank kanon. Finns en ganska vanlig modell som kallas SPG-9, kanske kan vara en sådan eller en släkting till den.SPG-9 Jag skulle inte alls vara så säker på det. Den ser ut att använda en amerikansk standard-tirpod. Quote
Recommended Posts