darkstar Posted June 26, 2003 Report Posted June 26, 2003 Jag är instruktör på en TS-pluton. Vi har revelj varje dag 0530 och då blir det lite löpning motsv. Vi springer även "stadrundvandringar" och motionsspåret m.m. Senast blev det tre km. Men det blir värre sen. Quote
NBC Posted June 27, 2003 Report Posted June 27, 2003 TS-Pluton?? Säger mig intenting, jobbar du på P4 eller? Quote
Guest Fågel Fenix Posted June 27, 2003 Report Posted June 27, 2003 TS-Pluton?? Säger mig intenting, jobbar du på P4 eller? [Ett försök att reda ut frågan] från dakrstars lilla sida Övrig militär verksamhet: Instruktör PB-plut, 02, Lifkompaniet, Skaraborgs RegementeInstruktör TS-plut, Lifkompaniet, Skaraborgs Regemente Ibrist på annat. Han svarar nog riktigt snart ? Quote
Guest Fågel Fenix Posted June 27, 2003 Report Posted June 27, 2003 Tar det här. Hade tänkt köra lite marschträning också. Vad är en bra startvikt och distans? Jag testa en väska innan idag med 11 kg i. Väskan vet jag inte vad den väger och jag är inte säker på om det är den man får i armén men min mormor (som är med i hemvärnet) fick ut den från hemvärnet. Now to the point, det kändes ok men det kanske är risk för att paja ryggen?, jag har inte så värst vältränad rygg, inte alls om jag skulle gissa. Så vad säges?, hur tungt och hur långt för någorlunda resultat?... och hur ofta? Jag gjorde så här för ett tag sen (förbannar mig själv att jag inte gör det nu, men det är ju aldrig försent att återuppta) Gå med din "vanliga" ryggsäck som du har till skolan, jobbet, gymmet, vad-det-nu-kan-tänkas-vara. och lägg i ngt tungt. SJälv hade jag en vadderad stenplatta. Märktes snabbt stor skillnad på nackmuskulaturen och ryggen. Blir lite svettigare att gå, men det får man ta Quote
darkstar Posted June 27, 2003 Report Posted June 27, 2003 TS-Pluton?? Säger mig intenting, jobbar du på P4 eller? TS-pluton = Telesystemspluton. RLBV2068, KPto * 2, APN m.m. Quote
Recommended Posts