Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ska rycka in som RadioLänkGruppChef/PB på F17 i Kallinge den 7:e Juli. Var där på besöksdag förra månaden, och av det som de värnpliktiga sa så har jag valt en kass utb!

Exempel:

Standardlängden för soldatprovet ligger på 3 mil... Antingen det, eller hård ansträngning i minst 8 tim i sträck! RaLänkGB fyller verkligen inte dessa kraven! De springer 1 mil, inte 3, men får samma belöning ändå!!! :((

Den mesta tiden av lumpen går åt att välja vad man ska göra, pga så pass mycket ledig tid!!! Tjänsten slutar inte normalt kl 1600 för dem(oss), den slutar vid 1400!!!

Inte undra på att Sv. har ett så pass dåligt försvar, men den sortens utbildad manskap!!! :)

Posted

Rör man sig inte mycket fysiskt beror det på att man kämpar sig mycket psykiskt.

OCH PSYKET ÄR MYCKET VÄRRE ATT FÅ SLITET JAG LOVAR

DXL som e trött på att vissa tjänster anses lökiga för de har mindre fysisk aktivitet och mindre pangpang

Posted

Nah, beror ju på vad man är intresserad av. Själv gjorde jag GU som radiolänkgruppchef, och skulle inte ha bytt den mot något annat än möjligen televapen-befäl eller signalspanare.

Om jag varit uttagen till skytte-tjänst hade jag överhuvud taget inte gjort lumpen, det kan jag säga direkt!

Således passar en teknisk tjänst mig bättre än en fysisk. Och i slutändan behövs alla. :unsure:

Posted

Inte undra på att Sv. har ett så pass dåligt försvar, men den sortens utbildad manskap!!! :)

Jag vet inte om man skall säga så om försvaret när man inte har gjort sin grundutbildning... Om FBU/HV-ungdom uppväger de kunskaper betvivlar jag starkt.

Man kan ju självfallet tycka si och så om olika utbildningar men att utifrån dessa dra slutsatsen att försvaret är dåligt och manskapet felutbildat som du antyder är väldigt magstarkt.

De soldater du talade med kanske inte drillades till några djungelkrigare, fysmonster, survival-experter, eller mördare men de är säkert alldeles ytterligt lämpade för sin tjänst och löser säkert sin uppgift på ett föredömligt sätt!

Akta din tunga, gör ditt bästa av värnplikten och berätta för oss hur dåligt försvaret är när du har lärt dig något om det! Du kanske har fått lite, lite mera inblick efter muck...

Posted

Jag ska rycka in i Halmstad på måndag som Radiolänkgruppchef och vad jag fick höra av min inskrivningsförättare så är Halmstad stället som Radiolänkgruppchef utbildningen är bäst.

mvh

Jonas

Posted (edited)
Jag ska rycka in i Halmstad på måndag som Radiolänkgruppchef och vad jag fick höra av min inskrivningsförättare så är Halmstad stället som Radiolänkgruppchef utbildningen är bäst.

mvh

Jonas

det är ju klart att han sa det när han placerade dig där.. :navy::banana:banana

du har säkert rätt...

//FBS

Edited by FBS