karbinhake Posted December 16, 2015 Report Posted December 16, 2015 (edited) Gokväll på er! Hur är det med hörseltester efter avslutad GMU alternativt inbakat i GMU:n? Såg nämligen på FM:s YouTube-serie om utbildningen och under den individuella veckan filmade de när rekryterna gjorde ytterligare ett hörseltest, utöver det som skedde vid antagningsprövningen alltså. Gäller det för alla rekryter, oavsett om man skall fortsätta arbeta inom FM eller väljer att endast genomföra GMU? Sist men inte minst undrar jag vad som sker om man kuggar det hörseltestet. Får man inte fortsätta sin tjänstgöring då? EDIT: Hittade ingen info när ja googlade. /Karbinhake Edited December 16, 2015 by karbinhake Quote
speculatores Posted December 16, 2015 Report Posted December 16, 2015 En gissning är att de är ett sätt för FM att skydda sig själva. fixar personen GMU utan hörselskada och sen gör något dumt och några månader senare finns ett hörseltest som visar att de inte var under GMU. Sen funkar de ju för rekryten också. Har hörselskadan uppstått under GMU ger ju de senare hörseltestat svar på det. Quote
karbinhake Posted December 16, 2015 Author Report Posted December 16, 2015 En gissning är att de är ett sätt för FM att skydda sig själva. fixar personen GMU utan hörselskada och sen gör något dumt och några månader senare finns ett hörseltest som visar att de inte var under GMU. Sen funkar de ju för rekryten också. Har hörselskadan uppstått under GMU ger ju de senare hörseltestat svar på det. Okej jag förstår men eftersom det är några månader till mitt inryck tänker jag bara på om en hörselskada eller liknande skulle uppstå nu under mitt civila liv. Om jag då inte klarar hörseltestet sen, har de då rätt att inte låta mig påbörja min BFU? /Karbinhake Quote
Recommended Posts