Jump to content

Tråkigt...

Raffsec

Recommended Posts

Det är mycket tråkigt! Speciellt med tanke på att det var hans första rökdykar uppdrag. Det här ett bevis på att det behövdes en rejäl omarbetning av brandmanna utbildningen.

Mina tankar går idag till familjen och till Norrköpingsbrandförvar som mist en duktig kollega. :(

Det här ett bevis på att det behövdes en rejäl omarbetning av brandmanna utbildningen.

Den nya startar nu i höst och är tvåårig. Tidigare var det ett antal veckor. Den gamla utbildningen kommer också bedrivas under en övergångsperiod.

Men jag tror det är för tidigt att uttala sig om det här fallet är ett bevis på att utbildningen måste göras om.

Eller vet du något resten av oss inte vet? I så fall får du gärna dela med dig.

Ja det är tråkigt, jag är utbildad rökdykare och är verksam i brandkåren där jag bor och jag som ska ha jouren nästa vecka :( blir inte kul om det ska behövas en insats med rökdykare då :(

Håler dock med om att utbildningen måste göras om

Jag vet också att den görs om vilket bara är positivt då jag inte tror på den nuvarande formen av utbildning.

Kille hade endast jobbat med släkning i lumpen tidigare. Han hade fått en del utbildning på plats här i Norrköping. I kombination med att det var länge sedan han gjorde lumpen samt att han inte hade fått en ordentlig grundutbildning som den 2 åriga ska ge ökade inte hans chanser att överleva precis.

Jag läste om alla de nya brandmännen i Nt (norrköpings tidningar) för några veckor sedan. hittar inte artiklen bara.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...