swediver Posted January 22, 2014 Report Share Posted January 22, 2014 Är det fler som vill haka på och köra ett bootcamp i stockholm Tänkte köra vid GIH på morgonen med Army Fitness Link to comment Share on other sites More sharing options...
PaaDii Posted July 2, 2014 Report Share Posted July 2, 2014 Är detta fortfarande aktuellt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony 35E Posted August 5, 2014 Report Share Posted August 5, 2014 Finns det ett organiserat fitness program i Armen, eller ar det upp till varje soldat att gora det sjalv? Finns det ocksa nagot fitness prov som man maste gora med jamna mellanrum? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riktinstrument Posted August 6, 2014 Report Share Posted August 6, 2014 Finns det ett organiserat fitness program i Armen, eller ar det upp till varje soldat att gora det sjalv? Finns det ocksa nagot fitness prov som man maste gora med jamna mellanrum? Det som finns är det så kallade "Multitestet" och "Fälttestet". Multitestet är ett antal styrkeövningar där man får olika poäng, som slåss ihop till en slutsiffra, olika befattningar har olika mycket poäng som krav. Fälttestet innebär 2000 meters löpning med fastställd stridsutrustning, olika befattningar har olika tidskrav. (Med reservation för att jag är en aningen ouppdaterad, var två år sen jag var engagerad inom FM på riktigt.) "Army Fitness" är dock en civil träningsform som tar inspiration från militär fysisk fostran. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony 35E Posted August 8, 2014 Report Share Posted August 8, 2014 Vad ar rygghang? Armhang antar jag ar en pull up utan the pulling up part. Men rygghang forstar jag inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LoveMachine Posted August 8, 2014 Report Share Posted August 8, 2014 Rygghäng är analogt med armhäng ett rygglyft utan lyftet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony 35E Posted August 14, 2014 Report Share Posted August 14, 2014 Tack, det maste jag prova. Antagligen ar det mycket svarare an det ser ut. Jag har aldrig forsokt bara halla still sadar forut. Som en sidnota, jag blev lite nostalgisk nar jag sag handboll malet. Det har jag ju inte sett pa manga ar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony 35E Posted August 14, 2014 Report Share Posted August 14, 2014 Bollen som hanger fran nacken, ar det for att nar den ror pa golvet sa stoppas tiden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted August 15, 2014 Report Share Posted August 15, 2014 Bollen som hanger fran nacken, ar det for att nar den ror pa golvet sa stoppas tiden? Precis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.