Sgt Tulo Posted May 17, 2003 Report Share Posted May 17, 2003 Behöver lite info angående nybilsköp. Finns det nån generell procentsats på värdeminskningen på ett fordon eller är det individuellt för respektive bil? Finns det nån bra sida på nätet där man kan kolla upp för just den bilmodell man är intresserad av? De modeller jag vill veta mer om är Volvo S60 och S80 samt Hyundai Santa Fe Navstar. Btw: är det någon som vet något om Santa Fe:n? Är det något att "hänga i granen"? BlåGul: Passar detta bättre på Transportcentralen så kan ni väl slänga dit den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_mistaken Posted May 17, 2003 Report Share Posted May 17, 2003 I den gamla tråden så tror jag att det finns någon på forumet som har en santa fe , tror att det var budha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malaj Posted May 17, 2003 Report Share Posted May 17, 2003 Btw: är det någon som vet något om Santa Fe:n? Är det något att "hänga i granen"? Dö kan la ente köra en *Östermalmsjeep* i Götet. Köp en 903, den kanse e' gjord på Hissingen. :basker: Jaja, ursäkta språkbruket. Men jag har jobbat i gamla *Göttebåssbanken* också... Link to comment Share on other sites More sharing options...
111 SSK BAT Posted May 17, 2003 Report Share Posted May 17, 2003 AMS tester som finns på aftonbladets bilsida gratis brukar innehålla ungefärliga värdeminskningar och årlig kostnad. Efter en kort kontroll ligger prisminskning på 10.7% / år på en S60 140hk. Santa Fen är en jävligt prisvärd bil. Min mor hade en i några veckor men upptäckte sedan en annan bil så den är såld. Kul att köra och svin mycket bil för pengarna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vakten_F4 Posted May 17, 2003 Report Share Posted May 17, 2003 Kolla Vi Bilägare & Teknikens Värld. Är det nån som kan visa upp statistik om milkostnader och värdeminskning så är det dom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt Tulo Posted May 17, 2003 Author Report Share Posted May 17, 2003 111 SSK bat: Jo, det var just det: prisvärd! 229 Kkr är ett bra pris. Undrar dock vad som är haken. Iofs kör jag en Skoda Octavia idag (150 Kkr) och den har fortfarande inte överraskat på ett negativt sätt, så man kan ju ha tur... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_mistaken Posted May 17, 2003 Report Share Posted May 17, 2003 111 SSK bat: Jo, det var just det: prisvärd! 229 Kkr är ett bra pris. Undrar dock vad som är haken. Iofs kör jag en Skoda Octavia idag (150 Kkr) och den har fortfarande inte överraskat på ett negativt sätt, så man kan ju ha tur... Sgt Tulo du verkar gilla prisvärda bilar eftersom du har en octavia Skoda är bra bilar. Jag letar en pickup 4x4 och som inte drar alltför mycket bensin, har ju två törstiga tyska damer som redan vill ha för mycket att dricka :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt Tulo Posted May 17, 2003 Author Report Share Posted May 17, 2003 The_mistaken: Helst av allt skulle jag bilja köpa en bil som INTE är särskillt prisvärd, t.ex. en Jaguar XJ eller en Volvo S60R. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersL Posted May 18, 2003 Report Share Posted May 18, 2003 Jag letar en pickup 4x4 och som inte drar alltför mycket bensin, har ju två törstiga tyska damer som redan vill ha för mycket att dricka :( Kolla upp Skodas nya pickup , vad jag har hört så ska den inte dra så saftigt med soppa...... SJälv sitter man jumed en trimmad opel manta som drar lite för mycket för att man ska kunna använda den när man bara har studiebidraget Link to comment Share on other sites More sharing options...
111 SSK BAT Posted May 18, 2003 Report Share Posted May 18, 2003 111 SSK bat: Jo, det var just det: prisvärd! 229 Kkr är ett bra pris. Undrar dock vad som är haken. Iofs kör jag en Skoda Octavia idag (150 Kkr) och den har fortfarande inte överraskat på ett negativt sätt, så man kan ju ha tur... AMS har testat den i samband med andra SUV tester. Klarade sig avsevärt bättre än andra bilar (X5, ML, XC90) i testet. Haken? Haken är som med en Skoda. Du får inget flåddigt varumärke som med en stjärna eller en roterande propeller i fronten. Kvaliteten är något lägre, då syftar jag på hur bilen är sammanfogad. I övrigt är det bra bilar att äga de första 8000 milen. Därefter är det bättre att någon annan äger dem. Det finns ganska god prutmån på dem. På Mercedes i Malmö står/stod en 2002 som gått 2500 mil för 220000 med all tillgänglig utrustning. Kan ju kolla om de har den kvar om du är intresserad.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Andersson Posted May 18, 2003 Report Share Posted May 18, 2003 Hur man än gör när man köper bil så loosar man pengar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted May 18, 2003 Report Share Posted May 18, 2003 Annars verkar ju inte SAAB 9-3 Sportsedan vara så tokig. Har fått grymt bra betyg överallt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibie Posted May 18, 2003 Report Share Posted May 18, 2003 Annars verkar ju inte SAAB 9-3 Sportsedan vara så tokig. Har fått grymt bra betyg överallt. Det är en underbar bil! Provkörde den när den släpptes! Ska testa Aero:n när tillfälle ges!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnDoe Posted May 18, 2003 Report Share Posted May 18, 2003 Annars verkar ju inte SAAB 9-3 Sportsedan vara så tokig. Har fått grymt bra betyg överallt. du menar väl 9-3 cabben, den är grym B) JohnDoe (som själv har en traktor a.k.a 740) Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersL Posted May 19, 2003 Report Share Posted May 19, 2003 Ska testa Aero:n när tillfälle ges!!! Testade den idag.... helt underbart, känslan kan man leva på ända tills man får råd att köpa sig en egen (om ca 20 år) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt Tulo Posted May 19, 2003 Author Report Share Posted May 19, 2003 9-3 Sportsedan har ett stort fel! Lyktorna i fronten är tagna direkt från VW Bora. Sabbar hela bilen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt Tulo Posted May 19, 2003 Author Report Share Posted May 19, 2003 "Haken? Haken är som med en Skoda. Du får inget flåddigt varumärke som med en stjärna eller en roterande propeller i fronten. Kvaliteten är något lägre, då syftar jag på hur bilen är sammanfogad." Hmm... Stjärnan kan jag vara utan. Likaså den bristfälliga kvalliten hos den tyskbyggda bil med dylikt emblem. Flera jag känner äger Merceders (stavning?) en gång, sedan blir det BMW eller Audi. Så mellanskillnaden på tvåhundratusen gör inte alltid skillnad i kvallitet. Bara i prestige... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.