3345 Posted August 16, 2013 Report Posted August 16, 2013 Hej tyvärr så har nu en sådan kväll på stan hänt jag varit rädd för och lyckats undvika i flera år. Så vad jag undrar nu vad är det värsta scenariot som kan hända ? det som hände är att vårt kompisgäng blev utsatta för ett gäng bråkstakar, detta märktes då de hela tiden puttade å armbågade oss då vi stod lugnt å pratade under ett tak (de stod bakom) då det regnade kraftigt ville vi inte flytta oss. Efter en solklar smäll rätt i bakhuvet på mig vände jag mig om å bad dem sluta med det jävla flaxandet så var det lugnt i ca 2 min sen fortsatte de. ett par meningar av hårt men inte hotfull karaktär utbyttes mellan sällskapen å då puttade ledaren av dem till oss igen så att en av damerna fick en smäll (klart synlig gravid i 8 månaden) då satte jag ned foten puttade tillbaka å sa till dem att de får för fan se upp för hon var gravid. Då flög 1-3 av dem på mig (första som flög var glasögonen och jag är kraftigt närsynt så jag ser inte redigt vad som händer runt omkring mig) nån greppade mig runt halsen (har märken och halsbandet slets av) jag kontrar med att ta 2 av dem runt halsen med varsin hand trycker upp dem mot en vägg å håller dem där. Hårt och obehagligt men inte nära att de skall strypas. Efter ett tag lugnar de ned sig något och jag hålls tillbaka i bägge armarna av mina vänner förklara varför jag agerade som jag gjorde till deras ledare som efter ett tag argumentation svara med att skalla mig. Har en kraftig bula ovanför ögonbrynet men gör inget försök att svara på denna handling och grupperna delas därefter. Nu till problemet tanken var att vi skulle säga till vakterna som inte såg detta att de skulle slänga ut dem, men istället så får poliserna reda på det och tar tag i det hela. Så det blir en anmälan om misshandel från min sida å vet ej men rätt säker på att jag får 3 sådana imot mig, jag var inte nykter vid tillfället men heller inte odrägligt full bara lite salongs berusad. jag har ett nyktert vittne på min sida å mina vänner hade bara tagit ett par öl med. Men hur stor är risken att detta kan få konsekvenser på dels mina 2veckor gamla vapenlicenser samt mitt jobb som GSST? Jag har inte varit inblandat med polisen på något vis innan denna händelse. Men då jag är begåva med en av de största portionerna otur som går att uppbåda så är jag rädd att det värsta som kan hända händer å undrar med andra ord vad det kan vara. Långt inlägg för en enkel fråga men försökte göra det så tydligt som möjligt.
hajjper Posted August 17, 2013 Report Posted August 17, 2013 Har det gått till som du beskrivit behöver du inte vara orolig. Du kommer inte fällas i hovrätten. Det finns en minimal chans att du åker dit i tingsrätten, men det beror på att det sitter 95% amatörer där. Fast skall vi se reellt på detta tror jag ingen åklagare kommer åtala dig öht.
Rolle90 Posted September 13, 2013 Report Posted September 13, 2013 bör inte vara några konstigheter, vad jag kan urskilja i texten så har du nyttjat självskydd och inte hatt i åsikt att skada någon.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.