Jump to content

Snigeldesign - får vem som helst köpa?


karbinhake

Recommended Posts

Kan vem som helst köpa snigel designs produkter? Jag menar västarna, fickorna och ryggsäckarna med mera?

 

Har nämligen fått för mig att för att få köpa vissa av deras produkter måste man t.ex vara militär eller polis, men jag kanske har fel.

 

/karbinhake

Edited by karbinhake
Link to comment
Share on other sites

Okej, men jag tar utrustningsväst 2010 som exempel. Får en vanlig privatperson köpa den?

 

/karbinhake

 

Det tror jag, men däremot inte ballistiska skydd eller motsvarande.

 

https://snigeldesign.nordicshops.com/index.html

 

Utforska vårt sortiment och beställ direkt via webshopen. Här finns också beskrivningar och information om specialutveckling för myndigheter eller företag.

Vissa av våra produkter säljs endast till myndigheter. De visas bara på webshopen om man är inloggad som myndighetskund. Kontakta oss på [email protected] om ni är en myndighet så lägger vi upp er som myndighetskund.

Link to comment
Share on other sites

Okej, men jag tar utrustningsväst 2010 som exempel. Får en vanlig privatperson köpa den?

 

/karbinhake

Som sagt, det står på produkten om den bara säljs till myndigheter eller inte. Hittar inget som heter Utrustningsväst 2010, men deras Utrustningsväst 04/05/06 säljs endast till myndigheter.

Link to comment
Share on other sites

Det enda som stör mig just nu är att snigel har en expeditionsavgift på 150kr för beställningar under 1250kr. Annars så verkar deras webbshop öppen för allmänheten.

det är då man börjar titta lite på deras återförsäljare. vill jag har nåt från snigel så brukar jag använda "fältbutiken.se"

Link to comment
Share on other sites

faltbutiken.se har nästan hela Snigels sortiment.

 

Finns ett företag till i säkerhetsbranschen, men det namnet kommer jag inte på just nu.

Link to comment
Share on other sites

Så den utrustningen jag kan se på alla hemsidor som är från snigel design, kan jag köpa, om inget annat står, eller?

 

/karinhake

Givetvis, om inte butiken begränsar sin kundkrets.

 

Däremot är frågan vad din chef/ditt förband tillåter. Där är fördelen med just Snigels produkter att de smälter in väl med Kronans egna Snigeldesignade produkter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...