Jump to content

anställnings respons...?

Recommended Posts

Hej!

Jag har sökt och blivit erbjuden en tjänst på livgardet. Jag var på testdag den 26/1 och det gick inte jättebra. Löpningen sket sig med 7.8 (vilket jag sedan dess har jobbat på, med goda resultat) Multitestet gav 383 poäng vilket borde vara godkänt för de flesta tjänster. Intervjuerna och läkarundersökningen kändes bra och det fanns inget att anmärka på.

Jag sökte på en T tjänst från början med påpekade under intervjun att jag helst vill ha en K tjänst.

Jag mailade efter en vecka och frågade hur man går tillväga med att göra om löpningen och jag fick till svar att de väntar på svar från brottsregister och ska återkomma med besked om vilken tjänst de kan erbjuda. Det svaret fick jag den 1 februari och nu har det gått över en månad sedan det.

Har ni andra några liknande erfarenheter (av att registerkontrollen tar flera månader) eller ska jag tolka det som att jag inte dög och har blivit kasserad utan besked?

Micke

Edited by Biowaste

Är det säkklass 2 så tar det minst en månad, oftast mer. 3:an går mycket snabbare. Det är dock inte bara FM som är inblandade utan även SÄPO, men jag vet inte var den stora tidsförlusten ligger.

Jag var på tester för Livbataljon på LG den 1 december. Tror vi alla fick resultaten om anställning i slutet på månaden. Dock verkade det vara något strul med kommunikationen, och de som sökte GSS/T på LG/Livbat skulle inte rycka in förrän nu i mars tror jag. Men det blev väl inställt ändå pga en inställd statsceremoni. Så ja, räkna med att det tar lite tid.