Jump to content
Sign in to follow this  
henke

SoldF Shoppen - Rabattkoder, sortiment och synpunkter

Recommended Posts

Nu har vi slagit upp dörrarna för en ny SoldF Shop där man kan köpa olika klädesplagg.

http://shop.soldf.com

soldfshop.png

För driften ansvarar det stora tyska företaget Spreadshirt. Sprd.net AG.
På så vis kan vi prova massa nya produkter utan att investera i lager eller syssla med administration och utskick.

INNEHÅLLET

Innehållet i början är trevande, vissa saker kanske upplevs stötande eller plumpa.
Utbudet är till en början för att se vad som efterfrågas och därför medvetet brett.
Vi testar olika saker för att så småningom kunna erbjuda mer av det som efterfrågas och ta bort sådant som ratas.
Det finns en humoristisk touch och avsikten är inte att tillhandahålla taktisk materiel.

PRISET
Grejerna är rätt dyra och det beror på att de tillverkas "on demand" och inte i stora serier.
Vårt påslag är väldigt blygsamt, på vissa saker inget alls. Syftet är inte i första hand att tjäna pengar på detta utan kunna erbjuda produkterna. När vi får tag i rabattkoder kommer vi att delge dem här och på facebook.

Har du synpunkter är det bara att skriva det i den här tråden.

• Like 1

Finns det möjlighet att inom en inte allt för avlägsen framtid utveckla shopen till att innefatta diverse "bra o ha-prylar" likt vikkåsor, sporkar, keps osv.?

//en som redan börjar ojja sig över studiebidragets otillräcklighet :tveka:

Men snälla någon, det är väl ändå OVIAK? OVIK kan bli så himla konterproduktivt.... :happy:

Bra och kul idé för övrigt.

• Like 1

"Denna sida mot fienden" på babykläder, nja... Det sänder lite märkliga signaler måste jag säga, även om jag är ganska luttrad. Babykläder öht, känns lite malplacerat.

OK med vuxen t-shirt dock (och text).

Edited by lampros

"Denna sida mot fienden" på babykläder, nja... Det sänder lite märkliga signaler måste jag säga, även om jag är ganska luttrad. Babykläder öht, känns lite malplacerat.

Spädbarn m/11 och m/12 tyckte jag bara va glockrent :clap:

I övrigt: Finns det möjlighet att trycka ner priset, genom att bunkra upp med ett antal olika produkter i förväg?

Marinen i all ära, men marinen består av KUSTARTILLERIET och FLOTTAN och på senare tid Amf. Så en KA och en Flottan t-shirt tack. KA:s bör då vara röd med gul text. Ja och så Amf då.

Marinen i all ära, men marinen består av KUSTARTILLERIET och FLOTTAN och på senare tid Amf. Så en KA och en Flottan t-shirt tack. KA:s bör då vara röd med gul text. Ja och så Amf då.

Bredare utbud rent allmänt?

Kanske innehålla div regementen, och deras speciella förband. Tex: pansarskytte I19 BODEN (motsvarande)

VI har haft shoppen för eget bruk bland Blågula i dryga 4 år. I princip ENBART för att kunna trycka upp baby-bodyn med "Denna Sida Mot Fienden" till alla Blågula som fått barn.

Jag ser inget märkligt i det. Det finns en dubbellydelse i orden då sida kan läsas som "webbsida".

Babykläder som profilprodukter är framgångsrikt för andra intressen, såsom idrottslag och även artister.

Ingen förälder under 1980 talet skulle drömt om att köpa Kiss-tshirt till sina 2 åringar, 20 år senare finns de på H&M..

Ang morale patches så finns det inget sätt att erbjuda det i den butiken. Broderade märken måste sys upp i hundratals åt gången.

Det kräver eget lager i så fall, vilket inte är aktuellt just nu.

Annars finns ju http://www.Milspecmonkey.com med flera unika motiv.

Visserligen lokaliserade i USA, men killen som driver den är väldigt hygglig och jag har köpt flera gånger av honom utan problem.

Han har även lovat att ställa upp med märken i någon utlottning om vi skulle önska.

Jag har faktiskt sett kopior av Milspecmonkey-märken piratkopierade i kinabutiker på nätet.

Fast ska ni ha en "Denna sida mot fienden"-t-shirt för spädbarn så borde ni nästan fixa blöjor med samma text, fast på andra sidan...

Vet inte riktigt vad som är värst, det som kommer upp ur den främre mynningen eller bakblåset... ;-)

• Like 1

Fast ska ni ha en "Denna sida mot fienden"-t-shirt för spädbarn så borde ni nästan fixa blöjor med samma text, fast på andra sidan...

Vet inte riktigt vad som är värst, det som kommer upp ur den främre mynningen eller bakblåset... ;-)

Där borde väl stå "skott kommer".

Ang morale patches så finns det inget sätt att erbjuda det i den butiken. Broderade märken måste sys upp i hundratals åt gången.

Det kräver eget lager i så fall, vilket inte är aktuellt just nu.

Annars finns ju http://www.Milspecmonkey.com med flera unika motiv.

Visserligen lokaliserade i USA, men killen som driver den är väldigt hygglig och jag har köpt flera gånger av honom utan problem.

Han har även lovat att ställa upp med märken i någon utlottning om vi skulle önska.

Jag har faktiskt sett kopior av Milspecmonkey-märken piratkopierade i kinabutiker på nätet.

I Sverige finns ju nametag.se som gör och säljer diverse patchar, och även på beställning om man beställer tillräckligt många eller ett motiv han kan sälja i sin butik.

Vi kan inte lägga till några egna sidoprodukter vi själva köpt in från andra ställen i vår nuvarande butik idag. Butiken sköts av firman som trycker produkterna.

Det går inte att skicka lite saker till deras lager i Tyskland och erbjuda via deras shop.

Allt som säljs är från deras sortiment gällande för alla butiker hos dem och sedan trycks det specifikt för respektive köp/kund.

Att skapa egna tygmärken är inte svårt eller dyrt i upplagor om minst 200 st.

MEN det som är bökigt att att sköta beställning, packning, utskick och efterleva distansköpslagen med 14 dagars retur, osv.

Det tar massor av tid att hantera beställning, verifiera betalning, packa och skicka varje dag.

Nåt större lager kräver ju inte några enstaka serier av hundratalet tygmärken.

Vår nuvarande shop innebär inget administrativt arbete för oss alls, på bekostnad av högre priser och en nästintill obefintlig marginal för oss.

Som sagt syftet är inte att tjäna pengar utan att kunna erbjuda produkterna, sprida sidans namn, samt skapa informationsunderlag till framtida försäljning.

När/om vi ska lagerhålla egna saker måste vi förutse behovet och köpa in rätt antal produkter, färger, storlekar, osv.

Sådana siffror har vi inte idag.

Angående rabatkoder, vet att du skrev att dom ska upp här också när/om dom kommer.. Men även i andra sammanhang och ämnen, alla har inte facebook :)

edit: klicka runt sig är bra innan man ställer frågor

Edited by dxl

Guest Reqruit Hardhead

Varför inte lägga till texten Semper Fi?

Det om något ger ju rätt signaler utåt?

att vara alltid trogen.

Ser att Spreadshirt som tillhandahåller prylarna och klädesplaggen har en Flexfit basebollkeps.

Skulle den kunna läggas till sortimentet?

Föreslår också att Soldf.com skaffar sig en kompaktare logga man skulle kunna ha på kepsen eller annat som t.ex muggar.

Det kunde annordnas en tävling där en kompaktare logga eller emblem användbar för tygmärken till t.ex kepsar

eller dekaler togs fram.

Jag skall kolla på Flexfit kepsen. Genrellt är priserna väldigt höga hos Spreadshirt.

Vi har ett antal motiv som Erik_G tagit fram som men som tyvärr inte accepteras av Spreadshirt då detaljnivån var för hög.

Men en logga som vektormotiv borde vi helt klart kunna ordna fram.

Nu finns äntligen två nya T-shirtar med motiv och inte bara text.

PBV 302 och DENNA SIDA MOT FIENDEN SOLDAT

pbv-tshirt.png dennasida soldat.png

Fler motiv kommer att komma vartefter.

Lämna gärna önskemål om önskade motiv i denna tråd; Produkt, Motiv, slogan samt färger.

Nya T-shirtar idag.

JAS 39 Gripen

flygvapnet-jas.jpg

De flest av våra produkter kan man byta färg på plagget, byta textfärg och även ändra texten.

Bilden ovan är samma produkt, men den blå är anpassningar av den svarta som du kan göra själv

Stridsvagn 122

Samma tröja som Pebban men med Stridsvagn 122.

strv122.png

http://shop.soldf.com/

MÖP-tröjan i ny möpigare-version.

v.2.0 är nu förbättrad med en bild av Ksp 90 samt data för vapnet.

Allt för att det inte skall råda någon tveksamhet vart ditt intresse ligger. :)

möp_v2.0.png

http://soldf.spreadshirt.se/moep-troejan-v-2-0-A25794216/customize/color/387

Jag skulle önska att soldat-kontur-bilden (hittar inte rätt ord) fanns i kombination med texten SOLDAT, ARMÉN eller bara SoldF.com på grått, khaki eller armégrön.

Grg vore väl ett fränt alternativ till ksp 90 som tryck på T-shirt.

@weekendwarrior.

Nya motiv är något vi absolut skall ha.

Skall försöka få till en t-shirt med "soldaten" på motsvarande vis som de övriga med Ksp90, Strv 122, osv.

Den tröja med soldat-siluett som Weekendwarrior önskade finns nu i butiken.

Förtydligande: Siluetten är vår egna, framtagen från ett privat foto.

siluett.jpg

1,width=400,height=400.png

Jag har skapat två nya plagg för tjejer. En luvtröja och en T-shirt med Ak5 C

Som med de flesta våra produkter kan du byta färg, justera text och ändra färg på texten helt efter eget bevåg.

Scr_02 Apr. 23 14.46.jpg

15% RABATT PÅ ALLA T-SHIRTS OCH EN NY OPERATÖRSTRÖJA
Rabattkod: SHIRTS15 Gäller tom: 2014-09-02
http://shop.soldf.com/

10616209_927967213884432_598151997581917

En ny tröja med OPERATÖR AV GUDS NÅDE med en G36C finns nu. Självklart enbart som Slimfit och spänn-linne :)

Nu börjar ni få ett riktigt attraktivt sortiment. Jag kommer att lägga in en liten beställning innan årsskiftet.

Jag tycker dock trycken är i största laget. De borde skalas ner lite, kanske 10%. Gäller främst de stora trycken på bröst/mage och rygg.

Det vore även intressant information att veta vilken färg det är på tryck om T-shirten är i annan färg än den på bild.

Förslag, nya tryck:

Förslag 1.

Tre kronor tryck enligt följande alternativ (prioriteringsordning om ej alla alternativ väljs):

Stort tryck på bröstet.

Litet tryck på en sidan av bröstet

Litet tryck på en sidan av bröstet och stort tryck på ryggen.

Färg på tryck enligt följande två alternativ:

Svart på alla färger utom marinblå och svart.

Gult på alla färger utom vitt, gult och orange.

Färgalternativ på själva tröjan behövs fler åsikter om, men jag ser gärna khaki, mörkgrön (som tidiga 90 t-shirten), svart, vit, marinblå, klarblå.

Förslag 2.

Text: Swedish armed forces, stor text på bröst eller rygg, alt båda. Ev även en variant där text kombineras med tre kronor.

Färg på t-shirt och tryck enligt samma förslag som ovan.

Förslag 3.

Text: UNGDOM (stor text på bröst eller rygg) + Försvarsutbildarna eller Hemvärnet eller någon annan friv-org i lite mindre textsnitt direkt under.

Bild: Konturerna av ett tält 20

Text endast i gult. Bild endast i svart. Färger på t-shirt: de som passar till tryckfärgerna.