Mikael Posted May 31, 2011 Report Share Posted May 31, 2011 Vet någon av de eminenta forummedlemmarna varifrån uttrycket hajkon tajkon igentigen kommer? Var det någon person, är det utrikiska som blivigt försvenskat? Min google-fu är svag ikväll. Snälla Bull... Soldf, hjälp mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mästockamannen Posted May 31, 2011 Report Share Posted May 31, 2011 Det jag har hört har varit mer åt "Hejkon Pejkon"-hållet. Och har för övrigt ingen aning. Det är väl nånting som stannat, lite som gris- och chipsfingrar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted May 31, 2011 Report Share Posted May 31, 2011 "Taikon" är en vanlig benämning på zigenare/romer om det kan vara till någon hjälp. Jag har fått för mig att det är ett vanligt romskt efternamn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted May 31, 2011 Report Share Posted May 31, 2011 Det är inte Häjkån Bäjkån du tänker på? (kan inte ens stava till det....) Link to comment Share on other sites More sharing options...
01/B3 Posted June 1, 2011 Report Share Posted June 1, 2011 En större sökmotor ledde mig genom internetmörkret till denna tråd: Vad betyder egentligen "haikon taikon" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted June 1, 2011 Author Report Share Posted June 1, 2011 En större sökmotor ledde mig genom internetmörkret till denna tråd: Vad betyder egentligen "haikon taikon" AAh, där ser man. Tackar. Jag hade en liten magkänsla av det skulle vara något med att göra med "konstigt som SVT sände". Så mycket hamnar i den kategorin... Vad var det för sökmotor du använde månne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
01/B3 Posted June 2, 2011 Report Share Posted June 2, 2011 En större sökmotor ledde mig genom internetmörkret till denna tråd: Vad betyder egentligen "haikon taikon" AAh, där ser man. Tackar. Jag hade en liten magkänsla av det skulle vara något med att göra med "konstigt som SVT sände". Så mycket hamnar i den kategorin... Vad var det för sökmotor du använde månne? Vill inte göra för mycket reklam men en ledtråd är att den börjar på G och slutar på e. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.