Krook Posted October 31, 2010 Report Share Posted October 31, 2010 Dagens nyheter har en fantastiskt bra bildserie från Joint Combat Outpost (JCOP) i Ali Zayi i Afghanistan. Myhttp://www.dn.se/nyheter/sverige/bildspel-svenskarna-i-afghanistan-1.1199669 link Titta och längta ut! /K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShyGuy Posted October 31, 2010 Report Share Posted October 31, 2010 Bra bildreportage. Det jag slås av är att trots att bilderna visar på viss krigsromantik lyser ändå ledan hos soldaterna och det hårda arbetet de utför igenom. Bra bildtexter, korta och beskrivande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sportdykare Posted October 31, 2010 Report Share Posted October 31, 2010 Bra bildreportage. Det jag slås av är att trots att bilderna visar på viss krigsromantik lyser ändå ledan hos soldaterna och det hårda arbetet de utför igenom. Bra bildtexter, korta och beskrivande. Jag håller med. Bilderna fick mig att vilja göra en mission där nere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tanner Posted October 31, 2010 Report Share Posted October 31, 2010 Väldigt bra bilder, kändes äkta. Visar på att verkligheten där nere är allt annat än att dela ut fotbollar och pennor till små barn, att det faktiskt rör sig om militärt arbete. Beskrivande bildtexter som inte går till överdrift åt något håll, och de har även fångat mindre uppenbara detaljer som påverkar, fotsvamp och vapenvård... Givande bildserie! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krille Posted October 31, 2010 Report Share Posted October 31, 2010 Nära... men långt borta.... nåja snart nog så Ser verkligen fram emot en mission nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Posted November 2, 2010 Report Share Posted November 2, 2010 Även jag som själv tjänstgör i området gillar denna bildserie. Känns lite småkonstigt när ens arbetsplats är föremål för allmän granskning, men det blir väl så när mediatrycket är högt. Ni ska dock veta att posta AZ hill inte är det sexigaste i världen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts