Sarge Posted October 22, 2010 Report Posted October 22, 2010 Jag har nu sökt tjänst på LedR som stridssjukvårdare på Psyops TPT och samtidigt blivit kallad till 13.säkerhetsbataljonen på LG. Sitter jag med två erbjudande som jag inte kan tacka nej till kommer jag verkligen få problem. Finns det någon med tips om de respektiva förband om hur det är att jobba där? Vilken tjänst är bäst för "karriären" ? tex om man skulle vilja söka officersutbildning - vilken tjänst skulle vara bäst meriterad? Tack på förhand Quote
Dustoff Posted October 22, 2010 Report Posted October 22, 2010 Jag har nu sökt tjänst på LedR som stridssjukvårdare på Psyops TPT och samtidigt blivit kallad till 13.säkerhetsbataljonen på LG. Sitter jag med två erbjudande som jag inte kan tacka nej till kommer jag verkligen få problem. Finns det någon med tips om de respektiva förband om hur det är att jobba där? Vilken tjänst är bäst för "karriären" ? tex om man skulle vilja söka officersutbildning - vilken tjänst skulle vara bäst meriterad? Tack på förhand oavsett tjänst så vilken som just är mest meriterand till att söka officers utbildning ät väl inte skrivet i sten . Officersprogrammet är högskola och man skall ju klara antagnings tester sen är det beroende på vilket förband som vill "skicka/anställa" dej som färdig officer Både LG och LedR kan ha fyllt upp sitt behov av officerare men kanske TrängR har brist eller I19 har brist själv skulle jag välja det erbjudande där jag har störst chans att göra ett så bra jobb som möjligt = bra tjänstgöringsomdöme Quote
Anders Posted October 22, 2010 Report Posted October 22, 2010 Jag har nu sökt tjänst på LedR som stridssjukvårdare på Psyops TPT och samtidigt blivit kallad till 13.säkerhetsbataljonen på LG. Sitter jag med två erbjudande som jag inte kan tacka nej till kommer jag verkligen få problem. Finns det någon med tips om de respektiva förband om hur det är att jobba där? Vilken tjänst är bäst för "karriären" ? tex om man skulle vilja söka officersutbildning - vilken tjänst skulle vara bäst meriterad? Tack på förhand Vilken tjänst har du sökt på Säkbat? Blir lite svårt att svara på frågan då du berättar exakt vilken befattning du sökt på ena förbandet och på det andra så kan det vara allt från bataljonchef till skrivbiträde. Nå, kanske inte riktigt, men ändå. Quote
Sarge Posted October 22, 2010 Author Report Posted October 22, 2010 Jag har nu sökt tjänst på LedR som stridssjukvårdare på Psyops TPT och samtidigt blivit kallad till 13.säkerhetsbataljonen på LG. Sitter jag med två erbjudande som jag inte kan tacka nej till kommer jag verkligen få problem. Finns det någon med tips om de respektiva förband om hur det är att jobba där? Vilken tjänst är bäst för "karriären" ? tex om man skulle vilja söka officersutbildning - vilken tjänst skulle vara bäst meriterad? Tack på förhand Vilken tjänst har du sökt på Säkbat? Blir lite svårt att svara på frågan då du berättar exakt vilken befattning du sökt på ena förbandet och på det andra så kan det vara allt från bataljonchef till skrivbiträde. Nå, kanske inte riktigt, men ändå. På 13.säkerhetsbataljonen sökte jag både gruppchef och soldat. Jo naturligtvis får man försöka att se på behovet på marknaden angående befäl. Misstänker väl att LG har friskt med sökande. I 19 är mycket intressant i o f s. Ligger "långt bort" men bra möjligher. Men med ett par års soldatjobbande och sedan 3 års högskola är en bit i framtiden. Mina funderingar var mer om det (i försvarsmakten) fanns någon tjänst av de jag nämt som "värderas" högre sedan i slutändan, som soldat eller examinerad fänrik Quote
Anders Posted October 22, 2010 Report Posted October 22, 2010 Jag har nu sökt tjänst på LedR som stridssjukvårdare på Psyops TPT ... På 13.säkerhetsbataljonen sökte jag både gruppchef och soldat. ... Mina funderingar var mer om det (i försvarsmakten) fanns någon tjänst av de jag nämt som "värderas" högre sedan i slutändan, som soldat eller examinerad fänrik Inget av det du nämner påverkar dina chanser att bli officer nämnvärt. Båda alternativen ger rimligen högre chanser mot respektive förbands SOU. Som soldat... ja, du kommer bli bra på din befattning och finns den även någon annanstans så är du säkert mer värdefull som färdigutbildad och erfaren. Quote
Recommended Posts