JonasN Posted December 15, 2010 Report Posted December 15, 2010 Det är just det, han nämnde aldrig olika grenar som fanns och jag visste inte det heller. Får se vart allt leder, men nu ska jag njuta av den lilla framgången :p Haha okej När man är vapentekniker så går man runt och rengör och kollar så att alla pjäser fungerar som de ska etc., vanligtvis sitter man också som utkik och spanar. Systemtekniker är mer inriktat till att sitta vid datorn och felsöka så ingenting är galet. Det var ungefär såhär jag fick det förklarat för mig vad de olika hade för uppgift Quote
LinderA Posted December 15, 2010 Report Posted December 15, 2010 Haha ah men de är ju ändå fel håll från uppsala ;) Så sant så sant Quote
Moberg Posted December 15, 2010 Report Posted December 15, 2010 Antagen till K3 helt klart den bästa nyheten på väldigt länge Så mober, kulspel, linderA och alla andra som blivit antagna till k3 , vi ses där nere !! Det gör vi Är alla ni söderifrån eller? Är själv från uppsala, vore som sagt trevligt att ha sällskap dit Gött att höra! Många som kom in må jag säga. Är själv från Borlänge, så det är väll typ på vägen till Karlsborg (beroende hur man åker). Quote
Crijs Posted December 15, 2010 Report Posted December 15, 2010 Antagen till K3 helt klart den bästa nyheten på väldigt länge Så mober, kulspel, linderA och alla andra som blivit antagna till k3 , vi ses där nere !! Det gör vi Är alla ni söderifrån eller? Är själv från uppsala, vore som sagt trevligt att ha sällskap dit Gött att höra! Många som kom in må jag säga. Är själv från Borlänge, så det är väll typ på vägen till Karlsborg (beroende hur man åker). Ah jo faktist, känner en till från uppsala som kom in på samma när vi mönstra, men vet ja vet inte om han också kommit in, men ja antar de! Man måste väl åka via stockholm från borlänge, eller går det tåg direkt till skövde därifrån ? Quote
Moberg Posted December 15, 2010 Report Posted December 15, 2010 Antagen till K3 helt klart den bästa nyheten på väldigt länge Så mober, kulspel, linderA och alla andra som blivit antagna till k3 , vi ses där nere !! Det gör vi Är alla ni söderifrån eller? Är själv från uppsala, vore som sagt trevligt att ha sällskap dit Gött att höra! Många som kom in må jag säga. Är själv från Borlänge, så det är väll typ på vägen till Karlsborg (beroende hur man åker). Ah jo faktist, känner en till från uppsala som kom in på samma när vi mönstra, men vet ja vet inte om han också kommit in, men ja antar de! Man måste väl åka via stockholm från borlänge, eller går det tåg direkt till skövde därifrån ? Tar det via PM, börjar bli lite OT. Quote
Said Posted December 15, 2010 Report Posted December 15, 2010 Det är just det, han nämnde aldrig olika grenar som fanns och jag visste inte det heller. Får se vart allt leder, men nu ska jag njuta av den lilla framgången :p Haha okej När man är vapentekniker så går man runt och rengör och kollar så att alla pjäser fungerar som de ska etc., vanligtvis sitter man också som utkik och spanar. Systemtekniker är mer inriktat till att sitta vid datorn och felsöka så ingenting är galet. Det var ungefär såhär jag fick det förklarat för mig vad de olika hade för uppgift Jaha, det låter najs. Läste också nu att det finns tekniker som är riktat på motorer osv. Längtar väldigt mycket alltså Quote
nilsson17 Posted December 15, 2010 Report Posted December 15, 2010 Allt mitt hopp är som bortblåst när jag inte ser någon information alls på sidan.. lite ord på den faktiskt.. Quote
Felshoe Posted December 15, 2010 Report Posted December 15, 2010 Allt mitt hopp är som bortblåst när jag inte ser någon information alls på sidan.. lite ord på den faktiskt.. Jag vill hoppas på att de bara inte har hunnit lägga in mitt besked än, men det känns trots allt som att någonting inte är som det borde. Någon nämnde ju (jag vet inte om det var här eller på Flashback) att han hade talat med en person på PV som sade att reserver inte får något besked alls förrän de eventuellt blir antagna. Quote
Talladega Posted December 15, 2010 Report Posted December 15, 2010 Blev själv antagen som gruppbefäl markstrid, på Ing 2 Quote
TheSamMan Posted December 15, 2010 Report Posted December 15, 2010 Du är antagen till grundläggande militär utbildning i Försvarsmakten enligt nedan: Inriktning för preliminär anställning/tjänstgöring efter GMU Förband: Livregementets husarer/Karlsborg Arbetsområde: Jägare/SF Gruppbefäl/Armèn Wahooooooo!! Tågen strulade och det var pissekallt och en allmänt dryg arbetsdag men fan va glad man blev nu! Va i h*****e!!! Antagen till Karlsborg som SF Gruppbefäl. HURRA, K3 here i come! Edit: Man kanske dock inte ska ta ut för mycke i förväg, kan det kanske vara nån bugg? Eller att tacka ja till den preliminära platsen, dom kanske rangordnar mer senare och beslutet ändras? Bara spekulationer men det låter nästan för bra för att vara sant Då ses vi där! Tänkte passa på att fråga om det är någon från Skånetrakten som ska dit alternativt om någon ska byta tåg i Göteborg. När jag kollade för ett tag sen så verkade det mest vettigt att åka till Skövde via Göteborg och sen därifrån till Karlsborg. Hade varit kul att inte åka helt ensam. Quote
TheSamMan Posted December 15, 2010 Report Posted December 15, 2010 Du är antagen till grundläggande militär utbildning i Försvarsmakten enligt nedan: Inriktning för preliminär anställning/tjänstgöring efter GMU Förband: Livregementets husarer/Karlsborg Arbetsområde: Jägare/SF Gruppbefäl/Armèn Wahooooooo!! Tågen strulade och det var pissekallt och en allmänt dryg arbetsdag men fan va glad man blev nu! Va i h*****e!!! Antagen till Karlsborg som SF Gruppbefäl. HURRA, K3 here i come! Edit: Man kanske dock inte ska ta ut för mycke i förväg, kan det kanske vara nån bugg? Eller att tacka ja till den preliminära platsen, dom kanske rangordnar mer senare och beslutet ändras? Bara spekulationer men det låter nästan för bra för att vara sant Då ses vi där! Tänkte passa på att fråga om det är någon från Skånetrakten som ska dit alternativt om någon ska byta tåg i Göteborg. När jag kollade för ett tag sen så verkade det mest vettigt att åka till Skövde via Göteborg och sen därifrån till Karlsborg. Hade varit kul att inte åka helt ensam. Hoppsan, första gången jag skriver här! Philip heter jag och har blivit antagen till jägare i Karlsborg, bor i Malmö. Quote
nilsson17 Posted December 15, 2010 Report Posted December 15, 2010 Allt mitt hopp är som bortblåst när jag inte ser någon information alls på sidan.. lite ord på den faktiskt.. Jag vill hoppas på att de bara inte har hunnit lägga in mitt besked än, men det känns trots allt som att någonting inte är som det borde. Någon nämnde ju (jag vet inte om det var här eller på Flashback) att han hade talat med en person på PV som sade att reserver inte får något besked alls förrän de eventuellt blir antagna. vi får helt enkelt fortsätta hålla tummarna! Quote
Fenris Posted December 15, 2010 Report Posted December 15, 2010 Allt mitt hopp är som bortblåst när jag inte ser någon information alls på sidan.. lite ord på den faktiskt.. Jag vill hoppas på att de bara inte har hunnit lägga in mitt besked än, men det känns trots allt som att någonting inte är som det borde. Någon nämnde ju (jag vet inte om det var här eller på Flashback) att han hade talat med en person på PV som sade att reserver inte får något besked alls förrän de eventuellt blir antagna. vi får helt enkelt fortsätta hålla tummarna! Samma här Felshoe. Ingen info på sidan... ganska olustig känsla nu. Vi får hoppas det ändras imorgon eller på fre Quote
Gaetani Posted December 15, 2010 Report Posted December 15, 2010 Blev själv antagen som gruppbefäl markstrid, på Ing 2 Då kanske man får ha dig som gruppbefäl! Quote
Guest Tanner Posted December 16, 2010 Report Posted December 16, 2010 Vad konstigt det känns ändå. Så har man suttit här och spekulerat, man har ansökt, man har funderat och man har gjort allt möjligt. Varit och mönstrat, allt. Så får man beskedet! Vad ska man nu fundera på? =) Quote
thundz Posted December 16, 2010 Report Posted December 16, 2010 man känner sig lite halvdeppad att man inte kommer in just nu, då i stort sett alla redan fått svar iofs så kändes det redan för ~1månad sen att man inte skulle komma in. aja, får hoppas att det inte lagt upp alla som blivit antagna ännu. annars får man hoppas på bättre lycka under GMU2. Quote
Virre Posted December 16, 2010 Report Posted December 16, 2010 Antagen till K3 som jägare! Vi ses där! Quote
Talladega Posted December 16, 2010 Report Posted December 16, 2010 (edited) Idag så fick jag hem brevet. Jag blir nästan imponerad att de skickade ut antagningarna tidigare än de planerat. Edited December 16, 2010 by Talladega Quote
Felshoe Posted December 16, 2010 Report Posted December 16, 2010 Det här är ju så jäkla jobbigt att man blir mållös. Fortfarande ingen information för min del. Tänk om det de säger stämmer? Reserver får inget besked förrän eventuellt avhopp och därmed en plats ledig till en? Blir döledsen när så många andra kan pusta ut. Quote
Firebat Posted December 16, 2010 Report Posted December 16, 2010 Jag fick min bekräftelse om antagning till GMU på 4. Sjöstridsflj i Karlskrona. Kommer antagligen tacka nej till platsen iofs, har hänt en hel del sedan processen började i september. Quote
JonasN Posted December 16, 2010 Report Posted December 16, 2010 (edited) Jag fick min bekräftelse om antagning till GMU på 4. Sjöstridsflj i Karlskrona. Kommer antagligen tacka nej till platsen iofs, har hänt en hel del sedan processen började i september. Synd! Dock råder jag dig till att tacka nej så snart som möjligt, då reserver säkert gärna vill ha ett resultat så tidigt som möjligt! Om dina förhållanden skulle ändras och det får betydelse för din utbildning kan du ringa 054-14 65 99. Handläggarna svarar på dina frågor vardagar mellan kl. 09.30-11.00 och mellan kl. 14.30-16.00. Edited December 16, 2010 by JonasN Quote
Fenris Posted December 16, 2010 Report Posted December 16, 2010 Det här är ju så jäkla jobbigt att man blir mållös. Fortfarande ingen information för min del. Tänk om det de säger stämmer? Reserver får inget besked förrän eventuellt avhopp och därmed en plats ledig till en? Blir döledsen när så många andra kan pusta ut. Jag mailade PV och kollade vad det är som händer: "Nominerad som ordinarie men vi har inte fått tillbaks svar från säkerhetskontrollen ännu" Det finns hopp Quote
JonasN Posted December 16, 2010 Report Posted December 16, 2010 "Nominerad som ordinarie men vi har inte fått tillbaks svar från säkerhetskontrollen ännu" Där har vi ju svaret för er som inte fått besked än, de har inte fått tillbaka resultatet ifrån säkerhetskontrollen än! Quote
thundz Posted December 16, 2010 Report Posted December 16, 2010 (edited) skönt att veta att alla säkerhetskontroller för ordinarie inte är klara ännu, känner man sig mindre oroad. 42 på 36 platser sist jag hörde något om det jag ska göra, får hoppas de tar in 40 jämnt där. och att nån tackar nej. och sen hoppas på att säkerhetskontrollen går bra. Edited December 16, 2010 by thundz Quote
wikland Posted December 16, 2010 Report Posted December 16, 2010 Gick in på Plikteverkets hemsida precis och där kunde jag läsa att jag blivit ANTAGEN till den befattning jag preliminärt fick på min mönsting inför GMU1!!! Bara att bekräfta! Det blir Markstrid i Skövde på Trängr! Önskar alla som fortfarande väntar på besked lycka till! Läste ditt inlägg och gick också in på pliktverkets hemsida, och vad kunde jag läsa? Jo, Jag har också blivit antagen som markstrid soldat på Trängr i Skövde. Quote
Felshoe Posted December 16, 2010 Report Posted December 16, 2010 Det här är ju så jäkla jobbigt att man blir mållös. Fortfarande ingen information för min del. Tänk om det de säger stämmer? Reserver får inget besked förrän eventuellt avhopp och därmed en plats ledig till en? Blir döledsen när så många andra kan pusta ut. Jag mailade PV och kollade vad det är som händer: "Nominerad som ordinarie men vi har inte fått tillbaks svar från säkerhetskontrollen ännu" Det finns hopp Ja, det bringar ju lite hopp i alla fall. -- Kan inte de som har blivit antagna editera in i sina poster med vilka resultat de kom in? Vore intressant att se hur högt de har lagt ribban i slutändan. Quote
KL84 Posted December 16, 2010 Report Posted December 16, 2010 Fick just hem beskedet att jag blivit antagen till GMU 1 i Kvarn. Dock är infon begränsad i beskedet. Står inget om hemresor under utbildningen eller så, bara vilken tid och dag man ska inställa sig. Ska dra iväg ett mail till HR och se om man får något svar ang. hemresor. Quote
thundz Posted December 16, 2010 Report Posted December 16, 2010 Fem fria hemresor under GMU:n om det var det du undrade över. står inget om resan dit, om man fm betalar eller om man får betala själv? Quote
JonasN Posted December 16, 2010 Report Posted December 16, 2010 (edited) Fick just hem beskedet att jag blivit antagen till GMU 1 i Kvarn. Dock är infon begränsad i beskedet. Står inget om hemresor under utbildningen eller så, bara vilken tid och dag man ska inställa sig. Ska dra iväg ett mail till HR och se om man får något svar ang. hemresor. 5 fria hemresor under GMU, när dessa kan ske bestäms nog under utbildningen! står inget om resan dit, om man fm betalar eller om man får betala själv? Man använder antagningsbeskedet man får hem som biljett, buss- eller tågföretagen fakturerar FM kostnaden! Denna info står på lappen som du förhoppningsvis får hem snart! Edited December 16, 2010 by JonasN Quote
thundz Posted December 16, 2010 Report Posted December 16, 2010 (edited) om jag kommer in i halmstad så vägrar jag åka tåg. jag kommer flyga dit även om jag så måste betala biljetterna själv. iofs så räknar jag med att få flyga då jag bor ~120mil bort. drog iväg ett mail till PV nyss och frågade om man är nominerad ordinarie eller reserv. får man inget svar innan nästa onsdag får man väll slå en signal. antar att SÄPO har relativt fullt upp nu, så en del säkerhetskontroller kanske hamnar på sidan om. Edited December 16, 2010 by thundz Quote
Recommended Posts