Jump to content

Stone Island-kläder


Tackleberry

Recommended Posts

Stone Island gör som bekant en hel del snygga och sköna kläder. Var nyligen inne på webshopen på stoneisland.com och kikade runt och hittade några plagg som man blir sugen på.

 

Tyvärr så förknippas det ju ofta med fotbollshuliganer. Men hur långt har det gått i Sverige egentligen? Vad tycker ni? Kan man ha på sig detta märke här i norden när man inte på något sätt sympatiserar med huliganerna och allt annat löst folk inom dom kretsarna...?

Link to comment
Share on other sites

Det är väl bara till att handla. Gillar du kläderna så ser jag inget hinder. Vilket märke som är mest inne bland huliganerna varierar lite då och då. Dessutom är det ju inte småkidsen som springer om kring i det märke som är mest inne just nu utan de lite äldre huliganerna som tillhör de så kallade "firmorna". Vet att Burberry var ett märke som Firman Boys föredrog ett tag men det förhindrade inte andra att gå omkring i Burberry.

Link to comment
Share on other sites

Även i UK börjar 'huligan'-stämpeln på SI klinga av (även om du som sagt kanske inte ska bära plaggen under ett Old Firm-derby). Själv tycker jag det är förbannat dyra trådar som ser rätt generiska ut, men jag är å andra sidan en sådan som tycker att 501'or och en skjorta från blåkläder funkar till det mesta.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...