Logoff Posted April 13, 2010 Report Posted April 13, 2010 Jag har fått lite hjärnsläpp och behöver forumets hjälp med att skriva ut förkorningen/minnesramsan NUKA ( jag är också osäker på stavningen) Tack på förhand / Logoff Quote
LtLag Posted April 13, 2010 Report Posted April 13, 2010 (edited) NUHKK?? Nere Utslagen Hot Kontroll vapen Kontroll flanker (bakåt) Edit: inlägg nr 100 Edited April 13, 2010 by LtLag Quote
Logoff Posted April 13, 2010 Author Report Posted April 13, 2010 NUHKK?? Nere Utslagen Hot Kontroll vapen Kontroll flanker (bakåt) Edit: inlägg nr 100 Det där ser exakt ut som det jag ägnat förmiddagen åt att hitta på forumet. Tack för hjälpen/ Logoff Quote
FCR2 Posted April 14, 2010 Report Posted April 14, 2010 I vilken situation skall man använda denna?? har nog hört något liknande, men minns inte. Quote
Aouto Posted April 14, 2010 Report Posted April 14, 2010 NUHKK(A) använd av enskild efter ett eld öppnande. nere : ligger Fi ner. Utslagen :Är fi utslagen och kan inte värka mera. Hott: utgör fi ett hot eller har han några kamrater som kan utgöra ett hot i närheten. Kontroll vapen :kontrollera att magasinet sitter fast och att det inte sitter fast hylsor i utkastar öppningen. kontroll flanker: kontrollera att sido kamraterna är med, är någon skadad, har dom problem med vapen ecc. A står för andning och är inte inskrivet någon stans att man skall använda. Det är enskilda instruktörer som börjat med på eget bevåg som en påminnelse att börja andas igen efter man har skjutit. Quote
Recommended Posts