Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Recommended Posts

Posted

Har införskaffat mig en Beredskapsrem från Recon

Då man alltid kommer på saker i efterhand & till min förvåning upptäckte att inga fästen följde med.

Då jag inte har min AK4 hemma & snart övning kan jag inte prova detta innan, utan får pilla på detta i mörka skogen

Min frågan är, kan man använda Beredskapsrem till originalfästena på AK4, eller får man införskaffa dessa med?

Vilka fästen är det då? Fästet bak på AK4an (kolven) är ju lite speciellt så kan bli problematiskt

Posted

Om du ska använda remmen till ak4 så kan du antingen:

1. Montera av de gamla fästena från läderremmen och använda dessa.

2. Hämta extra fästen till ak4 på TSF (motsvarande).

eller göra något helt annat.

Med ordet fästen avses karbinhake samt tilläggshake.

Posted
Har införskaffat mig en Beredskapsrem från Recon

Då man alltid kommer på saker i efterhand & till min förvåning upptäckte att inga fästen följde med.

Då jag inte har min AK4 hemma & snart övning kan jag inte prova detta innan, utan får pilla på detta i mörka skogen

Min frågan är, kan man använda Beredskapsrem till originalfästena på AK4, eller får man införskaffa dessa med?

Vilka fästen är det då? Fästet bak på AK4an (kolven) är ju lite speciellt så kan bli problematiskt

Använd dina befintliga. Funkar utmärkt. Kräver lite tankeverksamhet att få det rätt bara. Man vill ju att den ska låsa remmen så de inte glider upp och ner.

Posted

Tackar,, skönt jag kan använda de gamla fästena, Remmen kan alltid roas med de sovande i tältet sedan.

Tackar för snabba svar

Posted
Hur skiljer sig vapenrem 06 mot recons beredskapsrem??

Färgerna kan vara lite annorlunda och så saknar recons rem en del som finns till Vapenrem 06, nämligen den korta remmen att sätta på vapnet.

Posted

Jag misstänker att beredskapsremmen är i sämre kvalitet än Vapenrem 06, eftersom beredskapsremmen inte behöver gå igenom någon kontroll. därav skiftande färg och material från vapenremmen. Men den fyller samma funktion så länge man inte badar i napalm varje dag med remmen.