Brobeck Posted April 17, 2003 Report Posted April 17, 2003 (edited) Tjena! Kul att det finns flygbassäkare här! Eftersom jag nyss mönstrat och blev PB Flygbassäk kan jag ge lite kommentarer.. Angående cyklingen, tyvärr är jag inte 100% på det, men jag misstänker att det ligger runt 6-7. Styrka ligger på 7. Dessutom ska du ha ganska höga betyg från psykologen, och minst 5 på inskrivningsprovet. Men jag säger som det är; Med ett tjockt pannben blir du vad du vill!! Edited April 26, 2003 by Brobeck Quote
Löken Posted April 17, 2003 Report Posted April 17, 2003 Läget är det att jag ska mönstra om ca 2 månader, Nu är frågan.. Vad krävs av mej på mönstringen för att komma in som flygbassäk GB? Är 180 lång 75 kg normalbyggd.. Muskelprovet oroar mej inte men cyklen.. :( Hur länge måste jag klara för att få god marginal? Har hört av en kompis att flygbassäk ska vara både lite halvtufft och mycket patrullstrid.. Hoppas på lite synpunkter/tips/åsikter Vill inte vara taskig men 180 och 75 kilo räcker möjligtvis till en trist tjnänst på LV. Spring med full stridspackning varje dag fram till mönstring. Tro det är det värt för att slippa LV!!!!!!!!!!!!!!!! Run Forrest Run Quote
Doyle Posted April 17, 2003 Report Posted April 17, 2003 Vill inte vara taskig men 180 och 75 kilo räcker möjligtvis till en trist tjnänst på LV. I.o.m det kan jag bara säga att du har ingen som helst aning om vad du pratar om. Quote
Löken Posted April 17, 2003 Report Posted April 17, 2003 Vill inte vara taskig men 180 och 75 kilo räcker möjligtvis till en trist tjnänst på LV. I.o.m det kan jag bara säga att du har ingen som helst aning om vad du pratar om. mer än du tror! Quote
Doyle Posted April 18, 2003 Report Posted April 18, 2003 mer än du tror! Jasså? Men då måste du leva i en annan dimension än jag. För jag vet många med 180/75 som klarat betydligt mer än "en trist tjänst på LV" som du kallar det. Quote
Doggydriver Posted April 19, 2003 Report Posted April 19, 2003 Är själv 183cm och 70kg tung. Om man då tänker på att jag lider akut brist på allt vad anlag för underhudsfett och dylikt (15 sek från 9'a på cykeln och 7'a på styrkan när jag vägde 65 och mönstrade) så måste jag hålla med Doyle. Göra en bedömning efter bara vikt och längd är ganska oexakt. Kanske till och med MYCKET oexakt Quote
Nimitz Posted April 20, 2003 Author Report Posted April 20, 2003 okej okej grabbar.. längd/viktinlägget var mest för att npån med samma viktt vet mest om vad cyklen kräver.... d ställs väl in på bmi vad jag har förstått... Och löken... 180/75.. e ju inte direkt nåt fett som går omkring.,. spelar fotbooll i div3 springer milen utan nån större trötthet osv.. d var doock en polare som jag brukar löpträna me(= likvärdig ko0ndis) Som sade att cykeln var myyyycket värre än att sprina runt i skogen... Får väl öva upp pannbenet... Hittat en bra metod.. Quote
robot Posted April 20, 2003 Report Posted April 20, 2003 Vill inte vara taskig men 180 och 75 kilo räcker möjligtvis till en trist tjnänst på LV. I.o.m det kan jag bara säga att du har ingen som helst aning om vad du pratar om. mer än du tror! Den som tror att det sitter i kroppen är inte kunnig. Fan, det finns både fetton och räkor som har klarat betydligt tuffare tjänster än flygbassäk. Är det inte det man får lära sig i lumpen, att tänja sina egna gränser. Men som vanligt så har Löken spridit ett ironiskt inlägg här på sidan. För du kan väl inte mena allvar? Till Nimitz kan jag säga att du klarar det lätt om du är motiverad till tjänsten. Men måste man verkligen cykla om man vill bli flygbassäk. Quote
Doggydriver Posted April 20, 2003 Report Posted April 20, 2003 Flygbassäk har haft en hel del som fallit bort pga bristande fysik efter vad jag hört, pliktverket borde uppdatera sina papper oftare. Komma in är inget problem, fullföljande kan dock bli ett litet helvete om du är otränad Quote
robot Posted April 20, 2003 Report Posted April 20, 2003 Flygbassäk har haft en hel del som fallit bort pga bristande fysik efter vad jag hört, pliktverket borde uppdatera sina papper oftare. Komma in är inget problem, fullföljande kan dock bli ett litet helvete om du är otränad Jag vet, som det ser ut idag tror jag att amf står för det största antalet avhopp. Jag menar inte att flygbassäk är lätt.. det jag ville få fram är att det mesta sitter i huvudet. Jag utgick ifån att Nimitz har hyfsad fysik. Om pliktverket skulle kamma till sig lite så skulle man kunna bli bättre på att placera rätt kille på rätt tjänst. En person med hyfsad fysik klarar tjänsten om han är motiverad. Quote
Guest Old No.7 Posted April 20, 2003 Report Posted April 20, 2003 Tror tyvärr att ungdomen i allmänhet rör sig helt åt h-vete när det gäller fysisk status, men även intresset hos de som rycker in visar inte tillräckligt intressa för vad komma skall (tror jag.) K4 har haft problem med stora frånfall senaste året, ni kan läsa om det HÄR. Jag ska åka på denna infohelg nu på fredag och kan kanske infomera lite om vad vi fick se. Det står på pappren vi fått att löpningen är för att "öppna ögonen för dem som tagit för lätt på träningen" jeje får väl se hur det går. MEN kan säga såhär att det finns många naiva som rycker in på olika ställen som inte alls fattar att det kommer ställas höga krav på dem såväl psykiska som fysiska. Jag personligen tror på att pliktverket kanske borde reda ut dem som mönstrar lite bättre för att verkligen få fram de rätta killarna och tjejerna till den plats som passar dem. Kanske en extra dag under mönstringen vore något ?? menmen ekonomi ekonomi.... Quote
Ezaey Posted April 20, 2003 Report Posted April 20, 2003 Förvånar mig inte att flottan har minst avhopp. Jag skulle då inte vilja hoppa av ute på öppet vatten. ;) (Humor för i helvete, spelar väl ingen roll om det var kul eller inte? Så kräsna ni ska vara! ;)) Quote
Recommended Posts