Victorycastle Posted March 28, 2003 Report Posted March 28, 2003 Har skjutit upp min monstring eftersom jag ar i Los Angeles som utbytesstudent. Jag undrar om jag kommer fa monstra exakt ett ar senare eller i borjan av nasta arskull?? Skulle vara tacksam for svar om nagon vet... /Erik Quote
Magnus Posted March 28, 2003 Report Posted March 28, 2003 Ring/maila Pliktverket och fråga så får du svar direkt, istället för spekulationer på forumet,. Quote
Victorycastle Posted March 28, 2003 Author Report Posted March 28, 2003 Tackar for det. Ska maila dem snart. Ringa ar jattedyrt harifran... /erik Quote
flying_c Posted March 29, 2003 Report Posted March 29, 2003 monstring. Är det när man förvandlas till ett monster som Hulken? :P Quote
Gustav-TS Posted March 29, 2003 Report Posted March 29, 2003 Själv ringde jag PV och sa åt dem att jag ville mönstra tidigare. Jag fick mönste 8 månader tidigare än planerat Så det löste sig galant Quote
Guest P-86 Posted March 31, 2003 Report Posted March 31, 2003 Åker också till USA till hösten och blir borta ett år. Mejlade Pliktverket angående detta och undrade över deras rutiner vid såna här fall. Svaret blev att när mönstringspappret dyker ner i brevlådan så kan man då begära om uppskjuten mönstring. Det är ingen idé att göra något nu, dom har ändå inte börjat behandla några placeringar inför de kommande 2-3 åren. Givet. Det vore högst olämpligt att mönstra direkt efter USA-vistelsen, med tanke på den kondition + ev. övervikt man då skaffat sig. Men finns säkert massor av FBU-liknande organisationer, men jag är tveksam till att joina nån sån. Quote
Recommended Posts