Slöbevakarn Posted June 7, 2009 Report Posted June 7, 2009 (edited) Ett av dom mer roliga program som jag sett på senaste tiden är "Deadliest Warrior". I det programmet ställer dom två olika slagskämpar från olika tider mot varandra. Testar deras vapen och genom datorn räknar dom ut vem som skulle vunnit en kamp mellan dom. Episka kamper har ex utspelats sig mellan Shaolin Monk vs Maori Warrior Spetsnaz vs Green Beret Övriga som har mött och mätt sina krafter mot varandra är: Gladiator vs. Apache Viking vs Samurai Spartan vs Ninja Pirate vs Knight Yakuza vs Mafia William Wallace vs Shaka Zulu Resultaten skall tas med en skeppslast salt, men jag känner att detta är någonting som är som klippt och skuret för detta forum. För vem hade vunnit egentligen? Edit: La till nya länkar. Edited June 8, 2009 by Slöbevakarn Quote
Swagger Posted June 7, 2009 Report Posted June 7, 2009 Jack Bauer hade vunnit om han varit med, den saken är glasklar! Quote
trädet Posted June 8, 2009 Report Posted June 8, 2009 Jack Bauer hade vunnit om han varit med, den saken är glasklar! Inte om det var mot chuck norris! Quote
T.Larsson Posted November 24, 2009 Report Posted November 24, 2009 En svensk Hemvärnssoldat äger allt och alla ;) hehe Quote
linush Posted November 26, 2009 Report Posted November 26, 2009 Jack Churchill hade huggit sig genom den listan relativt enkelt. Quote
903Lew Posted November 26, 2009 Report Posted November 26, 2009 Carl Hamilton hade ätit upp alla och lyssnat på en Oboesonett när han smälte maten. Quote
Slöbevakarn Posted March 27, 2010 Author Report Posted March 27, 2010 Nu är säsong 2 av Deadiest warrior på gång, och de som kommer att strida mot varandra är: SWAT vs. GSG-9 Attila the Hun vs. Alexander the Great Aztec Jaguar vs. Zande Warrior Jesse James Gang vs. Al Capone Gang Persian Immortal vs. Celt Roman Centurion vs. India's Rajput Warrior Somali Pirate vs. Medellin Cartel Nazi SS vs. Viet Cong KGB vs. CIA Vlad the Impaler vs. Sun Tzu Ming Warrior vs. Musketeer Comanche vs. Mongol Navy Seal vs. Israeli Commando Vad tror ni gott folk? Vem/vilka skulle segra i sina respektive kamper? www.spike.com Quote
Swagger Posted March 27, 2010 Report Posted March 27, 2010 Nu är säsong 2 av Deadiest warrior på gång, och de som kommer att strida mot varandra är: SWAT vs. GSG-9 Attila the Hun vs. Alexander the Great Aztec Jaguar vs. Zande Warrior Jesse James Gang vs. Al Capone Gang Persian Immortal vs. Celt Roman Centurion vs. India's Rajput Warrior Somali Pirate vs. Medellin Cartel Nazi SS vs. Viet Cong KGB vs. CIA Vlad the Impaler vs. Sun Tzu Ming Warrior vs. Musketeer Comanche vs. Mongol Navy Seal vs. Israeli Commando Vad tror ni gott folk? Vem/vilka skulle segra i sina respektive kamper? www.spike.com På rak arm skulle nog vilja påstå att Sun Tzu, Medellin Cartel, Nazi SS och Alexander den Store vinna. De andra vet jag inte, men misstänker att det blir svårt för Celten att slå den ödödlige persen. Quote
903Lew Posted March 27, 2010 Report Posted March 27, 2010 Då de 'Odödliga' slogs organiserat och i formation tror jag våra Keltiska vänner kommer ha ungefär lika mycket lycka mot dessa som de hade mot romarna (läs: inte speciellt mycket alls). Det hela är ju mycket en utrustnings- och epok-fråga. En Viet-Congsoldat med en AK-47 är något jag skulle satsa på över en SS-lägervakt med mauser. Byter vi dock det hela mot en nyrekryterad Viet-Cong med SKS och en Waffen-SS med Stg 44 blir det hela mycket svårare. Quote
linush Posted April 4, 2010 Report Posted April 4, 2010 Det var ju ganska f.d Waffe-SS soldater som stred i FFL i Indokina så rent teoretiskt har VC och Nazi SS redan mött varandra på slagfältet Känns som en ganska löjlig serie dock. Jag skrattar bara jag föreställer mig hur Sun Tzu och Vlad den förskräcklige står och slåss i en djuo rumänsk skog. Quote
speculatores Posted April 5, 2010 Report Posted April 5, 2010 GSG-9 de känns inte ens jämt. Al Capone har tillgång till både tidsinstälda bomber och kulsprutepistoler. Medelin cartelen skulle förmodligen spränga de somaliska piraterna innan de lämnat garageuppfarten. I övrigt känns de svårt då de slåss på så olika sätt och i så olika natur. Sun Tzu mot Carl von Clauswitz skulle vara en bättre matchning då de är mest kända som militära teoretiker. Quote
Frykis Posted April 23, 2010 Report Posted April 23, 2010 Jag kan erkänna att jag är små blind ibland, men vilken kanal är detta på? Discovery hade ju något liknande fast med djur för några år sedan. Quote
Slöbevakarn Posted April 24, 2010 Author Report Posted April 24, 2010 Kanalen heter Spike TV. Eftersnack o dyl finns på deras hemsida. Delar av avsnitten finns på tuben. Från säsong 2: SWAT vs GSG9 Quote
Recommended Posts