daedalus Posted February 26, 2003 Report Share Posted February 26, 2003 Jag vet inte hur jag ska formulera det här riktigt, men är man tvungen som medlem i NI att hålla det hemligt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted February 26, 2003 Report Share Posted February 26, 2003 Med tanke på att en i "austronaterna" på Tv3 är med i NI så tror jag det INTE Link to comment Share on other sites More sharing options...
colt Posted February 26, 2003 Report Share Posted February 26, 2003 Nej, man måste inte hemlighålla att man är med i NI. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daedalus Posted February 26, 2003 Author Report Share Posted February 26, 2003 Bra, om det nu stämmer det ni säger. Höll på att på i taket när jag hörde det på tv'n men nu kan jag vara lugn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medic Posted February 26, 2003 Report Share Posted February 26, 2003 Av det lilla jag sett av astronauterna så tror jag inte den polisen är med i ONI (Ordningspolisens Nationella Insatsstyrka) utan snarare nån speciell piketgrupp. Tror de sa på "efterlyst" att de har hemlig indentitet. Finns säkert valmöjligheter, de som vill kanske har det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted February 26, 2003 Report Share Posted February 26, 2003 Av det lilla jag sett av astronauterna så tror jag inte den polisen är med i ONI (Ordningspolisens Nationella Insatsstyrka) utan snarare nån speciell piketgrupp. Tror de sa på "efterlyst" att de har hemlig indentitet. Finns säkert valmöjligheter, de som vill kanske har det? ONI heter numera bara NI Mikael Uppman Där står det att han är med i NI Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medic Posted February 26, 2003 Report Share Posted February 26, 2003 Personligen litar jag inte fullt ut på medier som tv3... Nåja, jag ställer in mig med rynkade ögonbryn När började man kalla oni för bara NI? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted February 26, 2003 Report Share Posted February 26, 2003 Frågan är om svensk lagstiftning stöder "hemliga" polisstyrkor... Tror vissa element i samhället skulle Gapa högt om det fanns "hemliga" polisstyrkor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
softfeel Posted February 26, 2003 Report Share Posted February 26, 2003 Frågan är om svensk lagstiftning stöder "hemliga" polisstyrkor... Tror vissa element i samhället skulle Gapa högt om det fanns "hemliga" polisstyrkor... En sk. "hemlig" polisstyrka är inte hemlig utan medlemmarnas identiteter. Det kan inte vara allt för svårt att lagstifta om och inte så dumt heller. Om jag vore medlem i tex NI skulle jag inte gjärna vilja att jag var helt offentlig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daedalus Posted February 26, 2003 Author Report Share Posted February 26, 2003 Personligen litar jag inte fullt ut på medier som tv3... Nåja, jag ställer in mig med rynkade ögonbryn När började man kalla oni för bara NI? Jag minns inte när (år) ONI skiljdes från piketen (ordningspolisens) för att bara kallas NI. Men det har skett en omorganisering. Han neurokirurgen som är med i astronauterna jobar förövrigt som "dykläkare för insatsstyrkan med ubåtsplacering". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted February 26, 2003 Report Share Posted February 26, 2003 Namnen på medlemmar i piketgrupperna samt NI är sekretessbelagt. Men om dem som privatpersoner väljer att gå ut med namn så finns det inget som hindrar dem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.