daedalus Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 http://www.desertcombat.com/?page=press Någon som har testat denna eller? En högst aktuell mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArvidA Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Jag har tänkt ladda ner det en tid nu. Det skulle vara intressant att höra vad ni som har modden tycker om den... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Jag har spelat den mod:en ett tag. Jag gillar den skarpt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flygmek 003 Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Har inte spelat den men är inte upplägget lite orättvist. Jag menar släng in allt USA har på den ena sidan och ställ ett par killar från Irak på andra med AK-47. Att spela CO-OP mot en numerärt överlägsen dator kan jag förstå men 1:1 MP. Fungerar det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
softfeel Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Har inte spelat den men är inte upplägget lite orättvist. Jag menar släng in allt USA har på den ena sidan och ställ ett par killar från Irak på andra med AK-47. Att spela CO-OP mot en numerärt överlägsen dator kan jag förstå men 1:1 MP. Fungerar det? Jämför med verkligheten, det var det som skaparna gjorde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flygmek 003 Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Jo jag förstår att verkligenheten ser ut som den gör. Men min fråga är, är det någon som är frivillig att spela Irakier i MP? Känns som att det inte borde bli allt för balanserade spel. Ungefär som att släppa ett age of empire 3 där ena rasen bara får ha town people. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daedalus Posted February 19, 2003 Author Report Share Posted February 19, 2003 Helt plötsligt sjönk mitt intresse för modden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cjg Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Nu är det ju så att skaparna inte eftersträvar realism utan de försöker balansera spelet så mycket som möjligt så det ska bli jämnt! Tyvärr har de inte hunnit riktigt dit än.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flygmek 003 Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Jag talar inte av egen erfarenhet då jag inte fått igång modden än, men jag tittade på en film som finns på deras hemsida. Då vandrade 6 st Irakier på två led och såg lite lagom loja ut. Då dyker det upp en A-64 Apache över en kulle och skjuter iväg ett gäng missiler och skjuter hela gruppen åt *******. Jag vet ju bara att hade det varit i multiplayer vet jag vilken sida jag velat va på. Men som sagt har inte spelat det så jag vet inte. Ska sluta klaga nu för jag har inte gjort någon kreativt själv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AK5B Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Spelet är inte så ojämt faktiskt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recon Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Det ska vara balanserat i slutändan, tex så är T72:an likvärdig M1A1 och AK47 är likvärdig M16 osv osv. Nån klagade på att apachen är övermäktig mot infanteri men motståndarna kommer att få Hind helikoptrar mm mm. Är det balansproblem så kommer dom inte att vara kvar efter beta testningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ondskan Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Laddade ner moden igår och testade... gillar den skarpt men vet inte om det berodde på buggar i den ver av moden vi hade, men irakierna var i underläge HELA tiden... de var omöjliga att spela med för man dog hela tiden, hade kassa fordon (utom planden men jag är kass på att flyga ) Vidare kan inte jag flyga helikopter... men det beror mer på mina skillz än på modden... B) Men i stort var det en mkt bra mod. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recon Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Som sagt så är det i beta stadiet och det verkar som om utvecklarna har intregrerat dom saker som folk skrek efter först vilket gör att den amerikanska utrustningen las in först Verkar vara en lovande mod och balans problemen blir fixade vartefter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ondskan Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Håller med så in i h****te... MKT lovande mod, och rätt bra trots att den än bara ligger i beta läge... Nån som har tips på var man kan hitta fler bra mods till BF?? gärna färdiga (inte beta) om det finnes Link to comment Share on other sites More sharing options...
HappyMeaI Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 MKT lovande mod, och rätt bra trots att den än bara ligger i beta läge... Den är inte ens beta utan en alfa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ondskan Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Heheh tom det alltså... då kan man nog vänta sig mycket spelnöje av den i mer utveklat läge.. bra nog redan nu (nja... nästan då ;) ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted February 21, 2003 Report Share Posted February 21, 2003 Kan nog bli roligt till slut. För jämförelsens skull kan man ju tänka tillbaka till beta1 av cs, gick ju inte att spela skiten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.