linush Posted August 14, 2008 Report Posted August 14, 2008 Har inte sökt och kommer inte söka än på ett tag, men i framtiden. Jag har dock en fråga; Vilken utbildningslinje gick ni i på gymnasiet? Läste ni kurser som var över de kraven som finns för OP? Som Matematik Kurs C t.ex, när kravet är godkänt i Kurs B. Jag själv går Byggprogrammet och är väl inte det ultimata om man vill bli officer, men det borde väl räcka om man har VG eller MVG i de krävda kurserna? Vi har egentligen inget krav på att läsa Matematik B men det går att välja till om man vill ha det. En sak till. Hur stor roll spelar Högskoleprovet in? Quote
Ignis nitidus Posted August 14, 2008 Report Posted August 14, 2008 Har inte sökt och kommer inte söka än på ett tag, men i framtiden. Jag har dock en fråga; Vilken utbildningslinje gick ni i på gymnasiet? Läste ni kurser som var över de kraven som finns för OP? Som Matematik Kurs C t.ex, när kravet är godkänt i Kurs B. Jag själv går Byggprogrammet och är väl inte det ultimata om man vill bli officer, men det borde väl räcka om man har VG eller MVG i de krävda kurserna? Vi har egentligen inget krav på att läsa Matematik B men det går att välja till om man vill ha det. En sak till. Hur stor roll spelar Högskoleprovet in? Så länge du uppfyller de kraven som ställs så är du med i matchen, sedan konkurrerar du med de andra med dina militära och gymnasiala betyg. Militära högskoleprovet, psykologen mm. ger ett godkänt eller icke godkänt och påverkar inte din rangordning i övrigt. Mer finns att läsa här: http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=36336 För övrigt vill jag önska alla lycka till så syns vi kanske på FHS (Jag utan gröna kläder dock). Quote
linush Posted August 17, 2008 Report Posted August 17, 2008 Ok. Då skall det ju ej vara några problem isåfall. Får väl börja jaga min SYO ang. Matematik B isåfall Quote
Recommended Posts