Jump to content

Träning


Guest tessanpeder

Recommended Posts

GF5 - hur mäter ni fett kontra muskelmassa? Det finns en hop 'specialvågar' där ute som säger sig kunna göra det, men dessa skulle jag inte lita på längre än näsan räcker.

 

Och att styrketräna på 500 kcal per dag är direkt kontraproduktivt eftersom kroppen behöver energi för att återhämta sig.

mätningen går ju så till att jag tar av mej mina sockor och ställer mej på nått som liknas en våg,den som sköter vågen knappar in en del data på nån manick och sen kommer det en remsa ut där alla intressanta data står, har ju ingen erfarenhet av såna där manicker men man får väl lita på att det som står där äger sin riktighet, angående styrketräningen så e jag ju själv lite skeptisk till den pga så lite kcal/dag men vattengympan funkar ju finfint och det e ju allt fett som ligger bundet i kroppen som ska fram och förbrukas , måste dock tillägga att jag e intresserad att så fort som möjligt pröva på både spinning och styrketräning fast det optimala är nog ff långa promenader och nått som dom kallar för pulsträning, fast den där pulsträningen kommer nog lite senare för det finns ingen färdigställd lokal än utan man får åka till linköping för att pulsträna i dagsläget.

Link to comment
Share on other sites

Får man fråga hur gammal herrn är?

:rockon: givetvis får du fråga det :rockon: 25+, nejdå går ju inte att småjuga, i min profil så står det 50 vilket ju e den rätta åldern fast jag känner mej som 25 ;-):bash:

 

 

 

Förlåt, jag tänkte inte på att kolla i profilen.

 

Om du är femtio skulle jag rekommendera att du slår av på takten något. Jag vet att snabba resultat är lockande,

men som jag ser det har du bara hittat ett nytt sätt att behandla din kropp destruktivt. (Där det gamla var att äta för mycket och fel.)

Bättre att hitta någon sorts jämvikt där du lär dig att lyssna av vad kroppen egentligen behöver.

 

Best of luck! :)

Link to comment
Share on other sites

Får man fråga hur gammal herrn är?

:) givetvis får du fråga det :rockon: 25+, nejdå går ju inte att småjuga, i min profil så står det 50 vilket ju e den rätta åldern fast jag känner mej som 25 ;-):)

 

 

 

Förlåt, jag tänkte inte på att kolla i profilen.

 

Om du är femtio skulle jag rekommendera att du slår av på takten något. Jag vet att snabba resultat är lockande,

men som jag ser det har du bara hittat ett nytt sätt att behandla din kropp destruktivt. (Där det gamla var att äta för mycket och fel.)

Bättre att hitta någon sorts jämvikt där du lär dig att lyssna av vad kroppen egentligen behöver.

 

Best of luck! :)

säger absolut inte emot dej, köper dina argument rakt av enligt devisen, det som har tagit lång tid att skaffa ska ta lång tid att avskaffa, men nu e de ju då sisomså att dom jag går hos(www.itrim.se) har den åsikten att det e jättebra att minska mycket till att börja med för att få upp motivationen under va dom kallar för viktminskningsfasen som pågår i 10 veckor sen under dom efterföljande 9 månaderna ska man förbättra sitt resultat(förbättringsfasen), nu hoppas jag att det verkligen stämmer som dom säjer och det kan ju aldrig va fel att lära sej att äta fler ggr än jag har gjort, men jag kan lova dej att jag saknar mina fredagsöl :)

Link to comment
Share on other sites

Får man fråga hur gammal herrn är?

:rockon: givetvis får du fråga det :rockon: 25+, nejdå går ju inte att småjuga, i min profil så står det 50 vilket ju e den rätta åldern fast jag känner mej som 25 :):D

 

 

 

Förlåt, jag tänkte inte på att kolla i profilen.

 

Om du är femtio skulle jag rekommendera att du slår av på takten något. Jag vet att snabba resultat är lockande,

men som jag ser det har du bara hittat ett nytt sätt att behandla din kropp destruktivt. (Där det gamla var att äta för mycket och fel.)

Bättre att hitta någon sorts jämvikt där du lär dig att lyssna av vad kroppen egentligen behöver.

 

Best of luck! :)

säger absolut inte emot dej, köper dina argument rakt av enligt devisen, det som har tagit lång tid att skaffa ska ta lång tid att avskaffa, men nu e de ju då sisomså att dom jag går hos(www.itrim.se) har den åsikten att det e jättebra att minska mycket till att börja med för att få upp motivationen under va dom kallar för viktminskningsfasen som pågår i 10 veckor sen under dom efterföljande 9 månaderna ska man förbättra sitt resultat(förbättringsfasen), nu hoppas jag att det verkligen stämmer som dom säjer och det kan ju aldrig va fel att lära sej att äta fler ggr än jag har gjort, men jag kan lova dej att jag saknar mina fredagsöl :)

 

Du är inte så förtjust i punkter va :D

Självfallet. Funkar det så är det bra. Men håll ett öra öppet in mot kroppen, om den skulle säga ifrån.

 

Lycka till! :)

Link to comment
Share on other sites

@annahörig

tackr, ska naturligtvis lyssna på kroppen, men du, va e punkter?

 

Här, du får några av mina: ........

 

Jag har så många ändå. Det är bara att köra ctrl+c vettu! :D

*asg* ja ibland får man ju skämmas rätt mycket :rolleyes::-P8-/ jag trodde i min enfald att de va nått viktminskningstjosan du syftade på

Link to comment
Share on other sites

@annahörig

tackr, ska naturligtvis lyssna på kroppen, men du, va e punkter?

 

Här, du får några av mina: ........

 

Jag har så många ändå. Det är bara att köra ctrl+c vettu! :D

*asg* ja ibland får man ju skämmas rätt mycket :baskerKav:0:):rodna: jag trodde i min enfald att de va nått viktminskningstjosan du syftade på

 

Äsch, inte ska du skämmas :D Har jag fått en militär att rodna- då har jag gjort mitt för den här veckan. Och det är bara måndag! *langar upp fötterna på bordet* ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...