Jump to content

Träning

Guest tessanpeder

Recommended Posts

Guest tessanpeder

Hejsan på er...

E ny här inne...:banghead:

Har en fråga ang träning.

Är de någon som vet hur mycke man kan gå ner i vikt

på att ut å gå innan frukost??

Jag väger 63kg och är 1,64cm måste gå ner till 58kg.

Någon som kanske kan ge mig ett bra tipps :D

Jag har ingen direkt erfarenhet av viktnedgång men ett spontant förnuftigt tips är väl att drastiskt minska kolhydratintaget och äta mer protein och grönsaker. Skulle nog vara mycket effektivare om du dessutom försökte jogga istället för att promenera innan frukost. Varför denna viktminskning förresten? Tävlar du i någon kampsport lr? Brottning?

Hejsan på er...

E ny här inne...:-P

Har en fråga ang träning.

Är de någon som vet hur mycke man kan gå ner i vikt

på att ut å gå innan frukost??

Jag väger 63kg och är 1,64cm måste gå ner till 58kg.

Någon som kanske kan ge mig ett bra tipps :)

Det går inte att svara på utan en översikt över ditt kaloriintag och övriga motionsvanor. Men i allmänhet är det inte den bästa metoden för viktnedgång. Efter en lång natt utan mat, behöver kroppen påfyllning. Rätta till ditt ätande/ motionerande under dagen istället.

Som de säger svårt att säga utan att veta vad du äter. Är du kille har dock en fördel, vi går genrerellt ner i vikt lättare än kvinnor.

Motion är bra, håller kroppen igång, även om du inte behöver gå ner några kg.

Gick själv ner 17kg på 4 månader, men var då ca 20kg för tung, 185cm lång och närmade mig med stormsteg tresiffrigt..

La mig till med dårliga kostvanor som ung då jag kunde äta "allt" utan att lägga på mig. Efter fyllda 25 kom det där +2kgs tillägget varje år..

Jag tränade ingenting ingenting i perioden, gick inte ens några promenader och jobbar på ett kontor..

Det ända jag gjorde var att jag åt mindre, jag undvek öl på lördagskvällen, alternativt att jag endast tog en. I stället för en stor påse godis, chips osv, köpte jag endast en liten påse på 80-100g.

Åt annars samma mat som annars, dvs vanlig husmanskost, men åt mindre. Höll mig dock undan hamburgare, pizza och liknande. Detta tillät jag mig endast när jag uppnåt delmål, tex när jag gått ner 5kg. Var jag hungrig efter maten eller mellan måltiderna åt jag frukt eller grönsaker.

På detta sätt var jag aldrig orkeslös eller trött ock kilona rasade fort.

Nu vet jag inte om detta är det bästa sättet vetenskapligt, men det funkade fint för mig och jag tror det är ett sunt sätt att gå ner i vikt på.

Lycka till!

det enda promenader innan frukost ger är att fettförbränningen kommer igång fortare och blir lite högre än om du inte gjort det.

Plus att det sliter en del på kroppen. Så har man lätt för att bli hungrig/ sugen när man är trött eller kroppen är i obalans på något sätt- då är det en dålig idé. De flesta börjar bara kompensationsäta.

det enda promenader innan frukost ger är att fettförbränningen kommer igång fortare och blir lite högre än om du inte gjort det.

Fettförbränningen höjs några timmar efteråt, men blir sedan lägre under dagen för att sedan jämna ut sig, dvs. det går +/- noll. Det enda bra med morgonpromenader är att det förbränner kalorier, men att det ökar fettförbränningen totalt sett under hela dagen stämmer inte. Enda sättet att minska i fettvikt (och vikt också såklart) är att ligga på kaloriunderskott.

• 4 weeks later...

För att gå ner i vikt, finns det bara ett sätt - göra av med fler kalorier än vad man får i sig.

Promenad innan frukost funkar bra. Men löpning är bättre då detta ökar förbränningen under hela dagen.

En bra kondition hjälper även förbränningen då du inte tränar.

Som de säger svårt att säga utan att veta vad du äter. Är du kille har dock en fördel, vi går genrerellt ner i vikt lättare än kvinnor.

Motion är bra, håller kroppen igång, även om du inte behöver gå ner några kg.

Gick själv ner 17kg på 4 månader, men var då ca 20kg för tung, 185cm lång och närmade mig med stormsteg tresiffrigt..

La mig till med dårliga kostvanor som ung då jag kunde äta "allt" utan att lägga på mig. Efter fyllda 25 kom det där +2kgs tillägget varje år..

Jag tränade ingenting ingenting i perioden, gick inte ens några promenader och jobbar på ett kontor..

Det ända jag gjorde var att jag åt mindre, jag undvek öl på lördagskvällen, alternativt att jag endast tog en. I stället för en stor påse godis, chips osv, köpte jag endast en liten påse på 80-100g.

Åt annars samma mat som annars, dvs vanlig husmanskost, men åt mindre. Höll mig dock undan hamburgare, pizza och liknande. Detta tillät jag mig endast när jag uppnåt delmål, tex när jag gått ner 5kg. Var jag hungrig efter maten eller mellan måltiderna åt jag frukt eller grönsaker.

På detta sätt var jag aldrig orkeslös eller trött ock kilona rasade fort.

Nu vet jag inte om detta är det bästa sättet vetenskapligt, men det funkade fint för mig och jag tror det är ett sunt sätt att gå ner i vikt på.

Lycka till!

Jag gjorde på samma sätt. ändrade kosten, och tillät mig nån liten chokladbit som "belöning" eller tjaa det var snarare för att inte bli allt för tokig..

Potatis och pasta åt jag knappt av, det var grönsaker och kött/fågel/fisk...

Nån gång unnade jag mig ett vanligt dricksglas med läsk..

Efter en 15-17kg så började jag träna..för att ligga kvar på vikten, och än så länge verkar det hålla. :)

Om det gäller motion så brukar dom flesta kunniga säga att man skall hålla igång minst20min för att det ska ge någon effekt.

Om man går, springer eller gör annat ska inte spela så mycket roll bara man rör på sig.

För att gå ner i vikt, finns det bara ett sätt - göra av med fler kalorier än vad man får i sig.

Det här är det jag tycker man ska fokusera på också. Inga moderna mirakelmetoder. Du kan äta allt men inte alltid. Motionera genom att göra något du tycker är kul. Börja lugnt och försök komma in i nya rutiner.

Om det gäller motion så brukar dom flesta kunniga säga att man skall hålla igång minst20min för att det ska ge någon effekt.

Om man går, springer eller gör annat ska inte spela så mycket roll bara man rör på sig.

ALLT räknas. Nya rutiner som att ge f_n i rulltrappor och hiss, cykla istället för bussen och andra småsaker.

Kanske inte gör underverk för konditionen, men det håller ju igång kroppen. Nya/Andra rutiner helt enkelt.

Men det här verkade handla mer om en deffning än att bara gå ner i vikt?

• 2 weeks later...

Kan bara tala för mig själv, och jag provade morgonpromenader (vilket pensionärsord) för ett par år sedan.

Det fungerade för mig. Nämnas bör att jag gick i raskt tempo, precis så man känner att man anstränger sig.

Förutom den rent mekaniska kaloriförbränningen är det även ett utmärkt sätt att komma igång på morgonen.

• 3 weeks later...

jaha, då ska den här grabben med början i morrn bitti försöka sej på att gå ner från 150,7kg till 98,2kg, dom här första 10 veckorna ska det till att minskas 20 kg på följande sätt, (viktminskningsfasen)maten ersätts av nån diet av soppor och såna där saker som ska inmundigas 4 ggr/dag det ska ge 125 kcal/portion dvs 500 kcal/dag, detta följs sedan upp med förbättringsfasen som varar i 9 månader och den fasen följs av stabiliseringsfasen som pågår i 12 månader, tror forumets samlande expertis att detta e möjligt???

noteras skall ju att jag tydligen i vila förbrukar 2700 kcal, e inte det väldigt mycke??

vidare skall jag nu dagligen(7dar i veckan) oxå spatsera minst 5000 steg samt två ggr i veckan motionera på institut och jag börjar i morrn med vattengympa, nån som vet om det e bra eller jättebra med vattengympa? måste ju vara bra eller hur?

ska bli intressaNT ATT SE OM DET FUNKAR OCH OM MAN VERKLIGEN ORKAR MED DETTA, FÖR E DE INTE ETT LITET TUFFT PROGRAM? ELLER E DE BARA JAG SOM TYCKER SYND OM MEJ SJÄLV EFTERSOM JAG INTE FÅR NÅGRA GODA ÖL PÅ 10 VECKOR?

Golffoxtrot,

Varför byta ut mat mot soppa? Eller är det bara ett talesätt?

2700 kcal är inte så mycket. 500 är en svältdiet! Jag vet inte varifrån du fått ditt program, men det låter som att det kan ha skett ett missförstånd. Lämpligt låter nämligen att ligga 500 under din viloförbrukning, alltså 2200 för din del. Själv skulle jag sedan slå ut dessa kalorier på fem eller sex mål om dagen istället för fyra.

500 kcal/dag är ungefär det minsta man kan stoppa i sig i en överlevnadssituation..

Om man kikar i Handbok överlevnad har de ett exempel där med det födointaget.

Person vägande 70kg, förflyttning 10km/dag.

Då kommer man på 4 veckor tappat 16-20kg, och når någon form av nedre gräns där man faktiskt fungerar.

Nu får man ju ändra det eftersom du väger mer än så iofs. Men ändå.

Dessutom skulle jag nog faktiskt ändå unna mig en öl t.ex. på lördagen - om du har varit duktig och följt ditt upplagda schema. Små belöningar gör träning och diet mycket lättare i längden.

@g3space

nej då, de e faxis soppa som inmundigas 3ggr/dag och visst tror nog du har rätt 500 kcal ÄR en svåltdier men man ska tydligen kunna överleva på den för det e ju mitt lagrade fett som ska förbrukas dom här första 10 veckorna som viktminskningsfasen tar att genomföra, itrim förespråkar att det skall vara en sabb och stor viktminskning den första tiden för att sen övergå i nått som kallas förbättringsfas som pågår i 9 månader.

@DaRaven

jodu, fredagsölen e väl de jag saknat mest igår :rolleyes: fick allt ta till lite pannben för att avstå från den men det gick :Malaj: nu hoppas jag att itrim vet va dom rekommenderar mej att göra för skulle din uträkning stämma så svälter jag ihjäl(fan trot)

men nu e jag inne på tredje dagen och hittills så har det funkat bra(men jag förpestar omgivningen med en andedräkt av typen ODÖR)ett vattengympa pass avklarat och ett till är planerat till idag,har även lyckats spräcka mitt krav på att gå minst 5000 steg/dag fast i ärlighetens namn så trodde jag i min enfald att jag skulle ligga närmare 10000 steg/dag fast där får jag nog börja gå lite oftare.

och nu idag eller i morrn ska jag visst gå in i nån fas som kallas ketinfas(eller nått sånt) och då ska visst livet börja bli lättare :rockon: får väl ta en långpromenad på söndan för att få ihop mina steg

en liten undran till forumet, ska jag fortsätta att satsa på vattengympan eller ska jag fort fort övergå till spinning och styrketräning och såna grejer?gillar ju vattengympan men den kanske e lite för enkel

@DaRaven

jodu, fredagsölen e väl de jag saknat mest igår :surprise: fick allt ta till lite pannben för att avstå från den men det gick :rockon: nu hoppas jag att itrim vet va dom rekommenderar mej att göra för skulle din uträkning stämma så svälter jag ihjäl(fan trot)

men nu e jag inne på tredje dagen och hittills så har det funkat bra(men jag förpestar omgivningen med en andedräkt av typen ODÖR)ett vattengympa pass avklarat och ett till är planerat till idag,har även lyckats spräcka mitt krav på att gå minst 5000 steg/dag fast i ärlighetens namn så trodde jag i min enfald att jag skulle ligga närmare 10000 steg/dag fast där får jag nog börja gå lite oftare.

och nu idag eller i morrn ska jag visst gå in i nån fas som kallas ketinfas(eller nått sånt) och då ska visst livet börja bli lättare :rockon: får väl ta en långpromenad på söndan för att få ihop mina steg

en liten undran till forumet, ska jag fortsätta att satsa på vattengympan eller ska jag fort fort övergå till spinning och styrketräning och såna grejer?gillar ju vattengympan men den kanske e lite för enkel

Hehe, jag slog bara upp det i Överlevnadshandboken ;) Men hur länge man håller ut har såklart med hur stora fettreserver kroppen har att ta av, även om den antagligen kommer att förbruka lite muskler med.

Jag antar att du har en andedräkt som luktar aceton, det är ju för att kroppen håller på att anpassa sig till att förbränna kroppsfett som energikälla. Fördelen när du kommer in i ketonfas är att du inte bränner lika mycket blodsocker längre - vilket antagligen gör att humöret kommer att bli lite bättre (hjärnan gillar ju inte när blodsockret blir för lågt ;)).

JAG skulle nog inte överdriva träningen allt för mycket, du kommer redan nu ha ett seriöst underskott på energi varje dag. Bara genom normal aktivitet om dagarna kommer du att förbruka bra mycket mer än vad du petar i dig.

(nu är jag ingen dietist eller något - bara träningsnarkoman)

@g3space

nej då, de e faxis soppa som inmundigas 3ggr/dag och visst tror nog du har rätt 500 kcal ÄR en svåltdier men man ska tydligen kunna överleva på den för det e ju mitt lagrade fett som ska förbrukas dom här första 10 veckorna som viktminskningsfasen tar att genomföra, itrim förespråkar att det skall vara en sabb och stor viktminskning den första tiden för att sen övergå i nått som kallas förbättringsfas som pågår i 9 månader.

Efter 3-5h efter att du ätit så går kroppen ned på sparlåga så försök äta 5-6 ggr om dagen om du vill maximera förbränningen. Sedan är 500kcal om dagen i 10 veckor direkt skadligt. Gör det två-tre veckor om du vill kickstarta dieten men sen ska man inte ligga för mycket under. 500kcal under viloförbrukning brukar rekommenderas men öka det lite till mot 1000 om du så önskar. Du skrev att du hade 2700 i viloförbrukning just nu, att ligga 2200 under dagligen är INTE nyttigt.

Du verkar lite fixerad av ren viktnedgång och tänker bara på fettet. Du får inte glömma att du har en massa andra organ som tar en massa stryk om du svälter dem i 10 veckor.

Kan ta ett uppenbart exempel rakt av, din lever. Du ska alltså låta den förbränna runt 3000kcal (eftersom jag antar att du inte sover dig genom dagarna) om dagen i 10 veckor. Detta kommer att påverka den på ungefär samma sätt som om du supit dagligen under en lång tid. Du kommer löpa en akutrisk för fettlever med risk för skrumplever. Ironiskt nog löper överviktiga generellt en viss risk för fettlever då de oftast äter för mycket sådan mat, men din lever riskerar att bli fullständigt mättad och iprincip stänga ned om det enda du matar den är fett under så lång tid..

Detta är extremt ovanligt hos människor då det är extremt ovanligt med överviktiga personer som har den disciplin som krävs att i princip avstå föda under många veckor, men det är ju vad som här planerades. Det är dock inte helt ovanligt hos djur då dessa vid sjukdom kan sluta att helt äta och i naturen då skulle dött men veterinärinsatser nu kan rädda dem.

Att gå ned fort är inte ett problem om man är motiverad, för 2 år sedan gick jag ned från 94 till 77 på 2-3 månader. Glöm bara inte att även tänka på hur din kropp ska hantera viktminskningen, och inte bara på kcal in vs ut.

@sealjo

Efter 3-5h efter att du ätit så går kroppen ned på sparlåga så försök äta 5-6 ggr om dagen om du vill maximera förbränningen.

Att äta äta samma mängd kalorier fördelat på 3 måltider ger samma förbräningen som 5-6 måltider, kroppen går inte heller ner på någon sorts sparlåga om den inte får mat inom 3-5 h.

Sedan är 500kcal om dagen i 10 veckor direkt skadligt. Gör det två-tre veckor om du vill kickstarta dieten men sen ska man inte ligga för mycket under. 500kcal under viloförbrukning brukar rekommenderas men öka det lite till mot 1000 om du så önskar. Du skrev att du hade 2700 i viloförbrukning just nu, att ligga 2200 under dagligen är INTE nyttigt.

VLCD är standardbehandligen när det gäller att få kraftigt överviktiga att komma igång med en viktminskning, med godkända måltidsersättare som innehåller allt som kroppen behöver och viss medicinsk kontroll så är det med andra ord inget som är så uppseendeväckande. Sen måste man höja kaloriintaget men då har de som orkat de 10 första veckorna gått ner så mycket att man undanröjt många hälsorisker och personerna har troligen kunnat börja motionera utan att vikten och hälsorisker inverkar allt för mycket.

Fettlevern du nämner vid svält handlar väl mest om kattdjur?

Att äta äta samma mängd kalorier fördelat på 3 måltider ger samma förbräningen som 5-6 måltider, kroppen går inte heller ner på någon sorts sparlåga om den inte får mat inom 3-5 h.

Jag vet, men det är ett så bra argument. :-P Det som egentligen sker är att man håller blodsockernivån på en jämn nivå som gör att man mår bättre, får mindre humörsvängnignar och du ger hjärnan en jämn glukostillströmning. De som äter oftare har lättare att äta mindre sammanlagt än om man delar upp det på färre mål så det är ett bra tips om man vill hjälpa någon gå ned eller leva nyttigare. Du har dock helt rätt i sak. :)

VLCD är standardbehandligen när det gäller att få kraftigt överviktiga att komma igång med en viktminskning, med godkända måltidsersättare som innehåller allt som kroppen behöver och viss medicinsk kontroll så är det med andra ord inget som är så uppseendeväckande. Sen måste man höja kaloriintaget men då har de som orkat de 10 första veckorna gått ner så mycket att man undanröjt många hälsorisker och personerna har troligen kunnat börja motionera utan att vikten och hälsorisker inverkar allt för mycket.

Låter som meningen "viss medicinsk kontroll" är nyckeln här. Genomförs medicinska kontroller så har du ju koll på hur ditt inre mår och kan i så fall förekomma eventuella problem.

Utgick från att vettiga måltidsersättare skulle intas och att det inte var 3 varmokrvar om dagen som skulle ätas =)

Fettlevern du nämner vid svält handlar väl mest om kattdjur?

Vad jag förstår så är det de flesta djur (rovdjur?) som lagrar fett men inte är vana vid att gå mycket långa perioder utan föda. Skulle tro att det oftast är katter man märker för de är ganska självständiga djur, många är ute mycket, men sedan märker man att de tappat mycket vikt och tar dem till veterinären som då konstaterar detta tillstånd. En hund har man i regel större koll på och märker om hon slutar äta. Vet om en iller som råkade ut för detta strax före årsskiftet och illrar är inte närmare släkt med katt än att de båda är rovdjur (iller är mårddjur).

tack gubbar, visste ju att det finns massor med kunskap här på forumet, ser många frågor som jag ska ta med mej till min trevliga koatch för att få ett förtydligande om, ni verkar ju besitta en himla stor kunskap, fast jag måste ju erkänna att jag ser framemot dessa 10 veckor nu och hoppas ju att jag inte ska behöva använda för mycket pannben ;-)

mina sk måltider e ju fördelade på 4 st det borde väl räcka?sealjo förespråkar ju 5-6 ggr men mina mål duger väl endå? iallafall enl kronvrak, men hur mycket motion tycker ni att jag ska ägna mej åt? 2 vattengympa i veckan räcker det eller ska jag öka på med spinning(jodå har beställt spinning till veckan)sen i botten finns ju mina 5000 steg som ska avverkas varje dag, räcker 2 tillfällen eller borde jag öka nått?

om nån e intresserad av vilken förening det e som "lurat" in mej på detta så går det att läsa mer på

www.itrim.se

halloj gubbs, igår när jag va och vattengympade så beställde jag till för veckan som kommer också då bokade jag en tid med spinning, nu kom jag på att det kanske e lite obra med tanke på att jag petar i mej så lite kcal som jag gör, va tror ni som tränar, ska jag boka om den tiden till ett mera passande vattengympa pass?eller klarar man nav en timme eller va de e med att cykla?

halloj gubbs, igår när jag va och vattengympade så beställde jag till för veckan som kommer också då bokade jag en tid med spinning, nu kom jag på att det kanske e lite obra med tanke på att jag petar i mej så lite kcal som jag gör, va tror ni som tränar, ska jag boka om den tiden till ett mera passande vattengympa pass?eller klarar man nav en timme eller va de e med att cykla?

Beror väl på hur pigg du känner dig? Spinning tycker jag inte är så fruktansvärt jobbigt rent energimässigt, även om man gör av med en hel del. Det jobbigaste med spinning är ju att det i regel är intervallträning. Man blir så förbannat trött och vill man så kan man ta ut sig så att man tror att man ska dö (intervall helt enkelt). särskilt mot slutet av ett spiningpass brukar de ha intervallmoment. En fördel med intervallträning är att den ökar din viloförbränning i en massa timmar. Sök lite på HIT (High Intensity training), training, intervall/fat så kommer du få en mängder av träffar. Är relativt nyupptäckt så det kommer en hel del nya resultat och forskning om just HIT och fettförbränning.

Mitt råd blir alltså att testa spinningen. Var det för jobbigt så avbryt och så vet du det till nästa gång!

Beror väl på hur pigg du känner dig? Spinning tycker jag inte är så fruktansvärt jobbigt rent energimässigt, även om man gör av med en hel del. Det jobbigaste med spinning är ju att det i regel är intervallträning. Man blir så förbannat trött och vill man så kan man ta ut sig så att man tror att man ska dö (intervall helt enkelt). särskilt mot slutet av ett spiningpass brukar de ha intervallmoment. En fördel med intervallträning är att den ökar din viloförbränning i en massa timmar. Sök lite på HIT (High Intensity training), training, intervall/fat så kommer du få en mängder av träffar. Är relativt nyupptäckt så det kommer en hel del nya resultat och forskning om just HIT och fettförbränning.

Mitt råd blir alltså att testa spinningen. Var det för jobbigt så avbryt och så vet du det till nästa gång!

min trevliga koatch tyckte att det nog skulle vara lite mastigt i viktminskningsfasen så jag tog det säkra före det osäkra och bytte till ett vattengympapass på torsdag, vet inte om min våg går fe3l men om den stämmer med den jag vägde in på så har jag gått ner 8 kg sen i torsdag, kan det verkligen stämma?

Skulle vara intressant att höra hur det går för GF5 nu, ingen uppdatering på en vecka nu.

självfallet, var in i söndags och provianterade för två veckor till och vägde mej samtidigt, 140,3 mot mina 150,7 för en och en halv vecka sen :rockon: :rockon:

glädjen var total :rockon: va bra det har gått, kom sen hem och läste det där invägningskvittot jag fick(står en massa saker på det där kvittot)mycket mycket nogsamt, ser till min fasa att jag ÖKAT fettmassan ett KILO :wacko::banghead: samt minskat min muskelmasdsa med ELVA(11)KILO :banghead: :banghead: alltså hade jag ju bara minskat mina kilon med muskler och så skulle det ju inte vara.....ringde bums min trevliga koatch på måndag morron och undrade/frågade/fräste varför det blev så himla tokigt, svaret var att jag hade blivit mer kompakt och mina muskler hade förlorat vatten(och det skulle visst vara ok)hon tröstade mej med att om jag faktiskt skulle ha förlorat så mycket muskler så skulle jag inte orka nånting(himla tur att jag orkar rätt mycket)så nu blir det två veckor i morrn så runt skärtorsdagen kommer jag att få skala min första babbelsin efter denna hästkur, rätt skoj att dessa två veckor har gått över förväntan fast det kommer nog att bli bra mycket kämpigare längre fram skulle jag tro, och ytterligare nån vecka ska jag köra med bara vattengympa men sen får jag nog gå över till lite styrketräning(impulsträning) eller va tycker ni? ska jag vänta ytterligare med det?

Skulle vara intressant att höra hur det går för GF5 nu, ingen uppdatering på en vecka nu.

självfallet, var in i söndags och provianterade för två veckor till och vägde mej samtidigt, 140,3 mot mina 150,7 för en och en halv vecka sen :rockon: :rockon:

glädjen var total :rockon: va bra det har gått, kom sen hem och läste det där invägningskvittot jag fick(står en massa saker på det där kvittot)mycket mycket nogsamt, ser till min fasa att jag ÖKAT fettmassan ett KILO :banghead: :banghead: samt minskat min muskelmasdsa med ELVA(11)KILO :banghead: :banghead: alltså hade jag ju bara minskat mina kilon med muskler och så skulle det ju inte vara.....ringde bums min trevliga koatch på måndag morron och undrade/frågade/fräste varför det blev så himla tokigt, svaret var att jag hade blivit mer kompakt och mina muskler hade förlorat vatten(och det skulle visst vara ok)hon tröstade mej med att om jag faktiskt skulle ha förlorat så mycket muskler så skulle jag inte orka nånting(himla tur att jag orkar rätt mycket)så nu blir det två veckor i morrn så runt skärtorsdagen kommer jag att få skala min första babbelsin efter denna hästkur, rätt skoj att dessa två veckor har gått över förväntan fast det kommer nog att bli bra mycket kämpigare längre fram skulle jag tro, och ytterligare nån vecka ska jag köra med bara vattengympa men sen får jag nog gå över till lite styrketräning(impulsträning) eller va tycker ni? ska jag vänta ytterligare med det?

hallå

verkar som att du tycker det är kul med vattengympa, vilket är bra, låg skaderisk å bra färbränningsåpass.

kan rekomender att utöver detta gå till badhuset 1 gång per vecka och bara simma, ca 1h.

även där låg skaderisk, men bra träning....och vill du bygga lite muskler så kan man ju simma i intervaller, crawl.

lycka till :banana

Får man fråga hur gammal herrn är?

:rockon: givetvis får du fråga det :rockon: 25+, nejdå går ju inte att småjuga, i min profil så står det 50 vilket ju e den rätta åldern fast jag känner mej som 25 :uzi:baskerPa:

@jenstheaviator

jodå jag kommer nog att lägga stor vikt vid vattengympan fast jag e ju lite sugen på spinning och lite styrketräning fast med 500 kcal/dag så kanske jag ska vara lite försiktig man blir ju lätt rätt trött fort fort numer :dribble:

GF5 - hur mäter ni fett kontra muskelmassa? Det finns en hop 'specialvågar' där ute som säger sig kunna göra det, men dessa skulle jag inte lita på längre än näsan räcker.

Och att styrketräna på 500 kcal per dag är direkt kontraproduktivt eftersom kroppen behöver energi för att återhämta sig.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...