Death from above Posted September 2, 2007 Report Share Posted September 2, 2007 Halloj. Ngt speciellt kompani ni rekomenderar i göteborg? Hur är det när man kommer med i ett kompani. Har en kompis som också ska gå med i HV och man vill ju gärna hamna i samma kompani. Alltid lättare om man känner någon inte sant. Tacksam för svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vesku Posted September 2, 2007 Report Share Posted September 2, 2007 Hur är det när man kommer med i ett kompani: För mig var det så att jag fick besök av Plutonchef för att prata lite om vad jag ville, han ville se hur jag bodde, skriva kontrakt osv Sedan blev jag välkommen att vara med på möten och övningar även innan jag hade fullgjort intro-övningarna för att bekanta mig med folk och se hur de jobbar. Ang. att du har en kompis som också vill gå med i Hv så borde det funka bra att säga att ni vill ligga på samma kompani och gissningsvis även samma pluton och grupp men det styrs ju av vart de har plats och hur de vill använda era kunskaper. Att det är lättare om man känner någon kan stämma i början då man är ny och lite vilsen men det kan även bli en fälla såtillvida att människan har en tendens att ofta ty sig till de man känner och man kan då bygga upp en ofrivillig utanförskap då risken med att ty sig till samma personer hela tiden inte känner någon när den/de personer man har tytt sig till en dag inte är med på någon övning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furir Razer Posted September 3, 2007 Report Share Posted September 3, 2007 Halloj.Ngt speciellt kompani ni rekomenderar i göteborg? Hur är det när man kommer med i ett kompani. Har en kompis som också ska gå med i HV och man vill ju gärna hamna i samma kompani. Alltid lättare om man känner någon inte sant. Tacksam för svar. Du har fått ett PM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted September 3, 2007 Report Share Posted September 3, 2007 Bahha... Du har fått ett PM till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LtLag Posted September 3, 2007 Report Share Posted September 3, 2007 Jag får väll haka på trenden DfA - du har PM... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts