Jump to content

resa till vinterkursen -hur funkar det?

gurgel_90

Recommended Posts

jag vet ju att försvaret betalar resan till och från vinterkursen, men hur funkar det? får man biljetterna bokade och klara av försvaret, eller får man köpa biljetterna själv och får pengarna i efterhand typ?liksom skulle man kunna åka hem en dag efter kursen slutar lr nåt i stället?

oftast är det buss som gäller, går genom hela sverige och tar en väldans tid:P men man känner alla när man väl kommer fram;)

bor du långt ifrån där bussens resväg kan du få åka tåg, då borde någon ungdomsansvarig i din org sköta bokningen, det är olika från org till org, fråga de ansvariga.

Beror helt på , vi har fått flyga 1 gång :blink: Men annars är det en buss som sagt. RÅD: Ta med kortlek!

Sen beor det på , ibland har jag lagt ut, på en del har jag fått och på en del har jag betalt själv. Och ibland har jag kört bil.

Edited by Vinceres

Mycke beror vad för vinterkurs du går. Vilken är det som du ska gå?

Resorna som de såg ut när jag gick.

Marinens vinterkurs så gick gemensam buss upp från sthlm med några stopp på vägen.

Armens Vinterkursen på I19 fick vi tågbiljetter hemskickade direkt till oss efter vi lämnat in en resepapper som kom med intagningbeskedet.

Mycke beror vad för vinterkurs du går. Vilken är det som du ska gå?

Resorna som de såg ut när jag gick.

Marinens vinterkurs så gick gemensam buss upp från sthlm med några stopp på vägen.

Armens Vinterkursen på I19 fick vi tågbiljetter hemskickade direkt till oss efter vi lämnat in en resepapper som kom med intagningbeskedet.