Stocken Posted July 10, 2007 Report Share Posted July 10, 2007 På Correns hemsida idag står följande underrubrik: "En utländsk medborgare greps vid 18-tiden på Malmens flyg- och industriområde på måndagskvällen." När jag läste själva notisen så visade det sig att det var en lastbilsförare som skulle leverera byggmaterial. Knappast ett militärt hot mot flottiljen... så man kan ju undra varför tidningen valde att formulera sig på det sättet... Notisen finns att läsa här: http://www.corren.se/archive/2007/7/10/ja4ddg8lyjxpvqi.xml /Stocken Link to comment Share on other sites More sharing options...
LIQUID_ Posted July 10, 2007 Report Share Posted July 10, 2007 Det enda dom gör är att konstatera att han är utländsk och var han greps. På vilket sätt är det en vinkling ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stocken Posted July 10, 2007 Author Report Share Posted July 10, 2007 Ja det var ju precis det jag menade. ""En utländsk medborgare greps vid 18-tiden på Malmens flyg- och industriområde på måndagskvällen." (min fetmarkering). Utländsk medborgare gripen på Malmen som är militärt skyddsområde... han var ju uppenbarligen inte ute i olagliga ärenden, visserligen, vilket man annars får intryck av med ledning av underrubriken. Hade platsen varit en civil byggarbetsplats så utgår jag från att tidningen uttryckt sig annorlunda. Det enda dom gör är att konstatera att han är utländsk och var han greps. På vilket sätt är det en vinkling ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted July 10, 2007 Report Share Posted July 10, 2007 Osmidigheten att klättra över staketet på något som iallafal bör vara skyddsklassat område tyder dock på att något KUNDE ha varit riktigt galet. Förövrigt retar jag mig grovt över bygget, det förstör min fina utsikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stocken Posted July 10, 2007 Author Report Share Posted July 10, 2007 OT: Vad för något är det de bygger? Etapp tre på Flygvapenmuseum? Osmidigheten att klättra över staketet på något som iallafal bör vara skyddsklassat område tyder dock på att något KUNDE ha varit riktigt galet. Förövrigt retar jag mig grovt över bygget, det förstör min fina utsikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted July 10, 2007 Report Share Posted July 10, 2007 OT: Vad för något är det de bygger? Etapp tre på Flygvapenmuseum? Osmidigheten att klättra över staketet på något som iallafal bör vara skyddsklassat område tyder dock på att något KUNDE ha varit riktigt galet. Förövrigt retar jag mig grovt över bygget, det förstör min fina utsikt. Blandannat en ny hangar modell STOR. Sen är det en allmän uppsnyggning av området som pågår. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stocken Posted July 10, 2007 Author Report Share Posted July 10, 2007 *Dräggel dräggel* Undrar om den nya hangaren är för "våra" nya hkp? Nej förresten... jag gick just in på FVMs hemsida http://sv.wikipedia.org/wiki/Flygvapenmuseum och där står att "Under våren 2007 blev det klart att museet får 5 miljoner med start 2008. I och med detta beslut kan projekteringen av bygget startas redan under sommaren 2007, dessutom kan flera restaureringsprojekt startas bl.a. den Catalina och det MiG-15-plan som skall ingå i utställningen om DC-3:an och om kalla kriget. Etapp 3 omfattar drygt 6.000 m² publik yta och ca 1.000 m² för arkiv och nya administrationslokaler. Den publika delen kommer att bestå av en stor utställningshall i två plan och en hall för tillfälliga utställningar samt lokal för en science centerverksamhet. Ny entréhall, servering, hörsal, faktarum och bibliotek ingår också i planerna." Born: Vad för fin utsikt är det som försvinner för dig? Utsikten mot de olika transportflygplanen, Viggenplanen och de andra flygplanen som nu står utanför FVM, åt vägen till? /Stocken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted July 10, 2007 Report Share Posted July 10, 2007 Nja. nu är det inte muséet som det byggs vid. Snarare inne på hkpflottiljen ca 500 M SV om muséet. Vad gäller utsikten så istället för att se ett stort fint fält med ett torn i mitten så ser jag en betonggrå jävla vägg när jag tittar åt det hållet. Fast åandrasidan, här på jobbet har jag utsikt över båda rullbanorna och plattan för både FMV-prov och flygskolan, så man ska väl inte klaga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.