Jump to content

Recommended Posts

Nu börjar det faktiskt dra ihop sig på allvar till inryck! inte långt kvar alls faktiskt, Det jag då undrar är,

Vilka blir vi?

Jag har sökt med ljus och lykta efter några blivande LedR(are) men inte funnit någon, Både här och på lumpen.nu.

Så kom fram ur er vrår! så man vet vilka härifrån som ska dit och vad ni ska göra tjänsten som!

Vore trevligt och ha kontakt med någon dessa sista 25 dagarna som återstår :camo:

//A.Englund

Då kommer vi göra tjänst ihop då :surprise:

Ska in som Bev.GruppChef

Vart bor du då? Bortsett från första gången så kommer jag pendla med bil dit, så om det är inom rimligt avstånd så kanske vi kan samåka?

Men första gången åker jag: Södertälje Syd- Stockholm C, Stockholm C -Enköping C

PM:a om du vill snacka mer på msn, det gäller för övrigt resten av er som ska till Enköping nu :baskerPa:

@OlleK

Okey :) skönt o veta någon som ska dit i alla fall,

Kollade upp hur du kan ta dig dit, bara för dig o gå till närmsta stations hus med dom papper du förmodligen fick nyligen,

Mora stn - Enköping stn

30 juli 2007

06:22 Mora stn - 08:58 Sala stn

09:07 Sala stn - 09:33 Västerås C

09:53 Västerås C - 10:09 Enköping stn

@Beazt

Betalar ni tillräckligt bra så segar jag inte vid legg kontrollen :unsure:

@Beazt

Betalar ni tillräckligt bra så segar jag inte vid legg kontrollen :)

hehe.. ända nackdelen är väll att vi nästan är klara med utbildningen när ni får komma in i erat mysiga lilla bås. :unsure:

Men vi lär väll ses när vi rör oss omkring på området ialla fall.

@Beazt Okej, Jo det är sant :) , Vad ligger du inne på NBG som?

Ursäkta OT: Men du har inte sprungit på en person vid namn L.Hillemar där uppe? Han ska tydligen ligga vid NBG nu,

@Alla andra,

Om ni har några frågor om Enköping med omkringliggande områden så är det bara o fråga på, jag både bor här på halvtid hos min flickvänn och så jobbar jag i staden, så jag borde nog kunna svara på dom flesta utav era frågor ni kan tänkas ha.

//A

@Beazt Haha så illa kan det väll ändå inte vara?

Fast det skulle ju korta ner ordervägarna rätt rejält, "Less is efficient" :ph34r:

@Ze Rest: Men allvarligt talat så måste det finnas en hel massa signal trupper med mer som ska in samtidigt som oss?

Kom igen och ge er till känna :}

//A

Edit: *stavar som en gnu*

Edited by PingisÖga

Senast 11.30,

Åker du med dom tider jag skrev så kommer vi till stationen ungefär samtidigt,

Om du vill så kan vi slå ihop oss uppe vid stationen och bege oss ihop upp till regementet :baskerKav:

Kanske lite lättare för dig eftersom du inte vet vart regementet ligger, Måste erkänna att jag har varit och tjuvtittat på regementet under luncherna när jag har jobbat :banghead:0:) Så hittar gör jag :-P

Kan det verkligen vara så hemskt att vi bara är 3 LedR(are) på hela forumet? :wub:

//A.E

Senast 11.30,

Åker du med dom tider jag skrev så kommer vi till stationen ungefär samtidigt,

Om du vill så kan vi slå ihop oss uppe vid stationen och bege oss ihop upp till regementet :baskerKav:

Kanske lite lättare för dig eftersom du inte vet vart regementet ligger, Måste erkänna att jag har varit och tjuvtittat på regementet under luncherna när jag har jobbat :banghead:0:) Så hittar gör jag :-P

Kan det verkligen vara så hemskt att vi bara är 3 LedR(are) på hela forumet? :wub:

//A.E

På grund av Pliktverkets beslut kommer cirka 300 färre värnpliktiga att rycka in vid LedR denna sommar, så det är antagligen svårare att hitta blivande lumparvänner här jämfört med tidigare år. Just nu finns på regementet bland de värnpliktiga endast vaktsoldater, en pluton nyinryckta tolkar och informationssoldater samt en handfull 15-månaders från förra året.

hmm.. ja man kan väll bara vänta och se. ända fördelen skulle va att kön blir MYCKET kortare i matsalaen men det känns ändå synd att dom blir tvugna att skära ner så mycket.

Jo, det är väll som sagt bara o vänta och se, men man får väl se det ljusa i det :lala: Bevaknings gruppen kommer antagligen bli ett mycket mer sammansvetsat gäng om vi är så få? Och därigenom kunna lösa våran uppgift bättre?

//A

Jo, det är väll som sagt bara o vänta och se, men man får väl se det ljusa i det :lala: Bevaknings gruppen kommer antagligen bli ett mycket mer sammansvetsat gäng om vi är så få? Och därigenom kunna lösa våran uppgift bättre?

//A

Det är det bara ni som kan avgöra. ;)

To make a long story short:

Bevakning: Sitta mycket i vaktkuren och kontrollera inpasseringen.

Insats: Sitta och vänta på att något larm ska gå på något skyddsobjekt så man kan rycka ut och undersöka/skydda.

Men som jag har fattat det rätt så går man inte efter det systemet på LedR utan man går efter ett rullande schema så att alla gör båda utav dessa tjänster,

(Reserverar för eventuella fakta fel :rockon: )

P.s@olleK, Kom in på msn lite oftare :happy:

//A.Englund

• 2 weeks later...

Ja den frågan ställer jag mig också :-P

Lite skräckblandad förväntansfullhet som jag ser fram emot det med,

Men i det stora hela så längtar jag :banghead:

@OlleK

Du kan PMa ett mob nummer så kan vi smsa om vi skulle ses på stationen innan? vet inte hur mina möjligheter att komma in på msn ser ut den här veckan nämligen.

//A

*Hajen låten*

Nu är det nära för er.. Hoppas ni kommer trivas där. det är ju inte så värst många där bara 150 NBG soldater + xx antal officerare

//NBG LedR

Nu jävlar drar det ihop sig :-P

Fast det är väl inte så några att det börjar blåsa ökentumlare över uppställningsgården?

Är ni NBG folk där lika mkt som vi värnpliktiga kommer vara?

//Anders :rockon: