Adam Wilhelm Posted January 30, 2003 Report Share Posted January 30, 2003 Kollade på Ernasidan och hittade den här bilden: Här är svenskarna: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynx_39 Posted January 30, 2003 Report Share Posted January 30, 2003 Häftigt!! Vad är adressen till sidan med dessa bilder? Fanns det fler bilder på KP än den ovan? Alla andra bilder jag sett på de Estniska KP-bilarna har kvar det svenska kamo't, och i vissa fall även den svenska mil.reg.nr-plåten!!!! Kul! Lynx_39 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonte72 Posted January 30, 2003 Report Share Posted January 30, 2003 Det tragiska är att KP bilarna modifierades så sent som under 80-talet för att fortsätta tjänstgöra i gotlandsbrigaden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted January 30, 2003 Report Share Posted January 30, 2003 Länken torde vara denna, dock inte mycket mer KP bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynx_39 Posted January 30, 2003 Report Share Posted January 30, 2003 ...skoj...o de dära "BTR-80" är lite småroliga dem också inte vanliga BTR-80 utan UNSj om jag har rätt för mig, ngn halvmodifiering - i rysk tjänst brukar de funka som sjvtp-vagnar om jag inte är helt ute o cyklar. Lynx_39 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted January 31, 2003 Author Report Share Posted January 31, 2003 Tyvärr...det där är den enda bilden på en Kp-bil. Lite Lassiefaktor: svensken i mitten är gruppchef i min insatspluton. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StfC Posted January 31, 2003 Report Share Posted January 31, 2003 (edited) Vad är det för "tyg "dom har på vänsterarmen för att dölja regementstillhörighet ?? hade jag tagit mig tid att följa länken och kollat på bilderna hade jag inte behövt att fråga så mycket dumt. ... Edited January 31, 2003 by StfC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted January 31, 2003 Author Report Share Posted January 31, 2003 Ingen aning...alla tävlande hade den men jag ska fråga honom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted February 1, 2003 Report Share Posted February 1, 2003 Hittade en jeep för prickskyttar på Erna sidan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pansardvärg Posted February 3, 2003 Report Share Posted February 3, 2003 prickskytte-fordon..hehe kul......fan att jag inte sökte som förare på den istället för cv90..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts