Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tänkte att nu när NBG fått en egen hörna här på forumet så kanske vi kan få till en liten tråd att diskutera sånt som gäller för oss som skall tjänstgöra på LedR?

Kan ju till en början vara kul och höra vad alla skall tjänstgöra på för någon enhet? Om inte detta krockar med Uppringningstråden förstås?

Jag är Stf C Fjärrsambandsgrupp på Sambands Kompaniet eller Signal Coy som det numera benämns!

• Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Signalmekaniker på HQ Coy. Ingen som fått de pappren som skulle komma ~4v innan inryck?

Posted
Signalmekaniker på HQ Coy. Ingen som fått de pappren som skulle komma ~4v innan inryck?

Fick ett tjockt kuvert med en massa skräp i för några månader sedan. Sedan hände ingenting fram till förförra veckan då jag fick ett brev "besked om uttagning". Kan det vara detta brev du syftar på?

Posted (edited)

Jag är Elverksmekaniker på Signal Coy.

Har bara fått det stora bruna kuveret.

Väntar även på E-mail från Kompanichef som skulle skickas ut.

*Stavnings rättelse*

Edited by Beazt
Posted

HQ Coy, kommendantur.

Första högen med papper kom idag, blir nog till att kliva upp till regementet om man ska få nästa bibba innan inryck. :-(

Posted
Någon här som kommer med till Höllviken vecka 26 då?

Menar du PsyOp kurserna försvarsutbildarna ger den veckan eller vad?

Posted
Någon här som kommer med till Höllviken vecka 26 då?

Japp! Sitter precis och fixar med resebeställningen, ute i sista minuten som vanligt...

Posted

@2105:

Ja, jag håller också på att försöka reda ut det där med resebeställningarna.

@Munin:

Jo, det var förstås PsyOpskursen jag avsåg

Posted

Är det någon som bor i eller i närheten av Stockholm så är min plan att pendla Stockholm-Enköping med bil. Vore kalas att hitta nån/några som vill samåka.

Posted

Japp, bor på söder så jag kan tänka mig att pytsa in lite kulor i soppakassan. Blir ju både roligare och bekvämare på det viset.

Posted

Bor visserligen på Gotland, men har ju släckten på Söder så vid platstillgång kan jag nog ibland bidra med soppapengar. Eller om det är det mottsatta, platsbrist, erbjuda plats, har mer nytta av bilen på fastlandet än i Visby... Fast jag hade nog planer på att slagga på LedR... Enligt vad jag har hört så kommer cirkeln slutas för min del då jag bodde i samma logement som när man telegraferade sig igenom lumpen :unsure:

Posted

Är inte hemma men är ruskigt nyfiken. Har det kommit nåt på posten idag? Med två veckor till inryck vill man gärna ha kuvertet med mera info som skulle kommit för två veckor sedan.

Posted
Är inte hemma men är ruskigt nyfiken. Har det kommit nåt på posten idag? Med två veckor till inryck vill man gärna ha kuvertet med mera info som skulle kommit för två veckor sedan.

Inget i min brevlåda iaf. Skickade mail till LedR och undrar hur det ligger till :lol:

Posted

Nix inget i min låda heller, fast jag fick ju en hel del första gången. Det enda som har kommit efter det är ett "personligt" brev från närmsta chefen.

Posted

Såg ett stort vitt kuvert från FM i brevlådan. Slet upp det full av förväntan och såg....rekryteringspapper från hemvärnet. Suck... Borde de inte se att jag är i NBG? Hur fick de min adress, via fullgjord vpl kanske? :)

Posted

Angående samåkning så bor jag på Högerstensåsen.

Hade avrit lite kul att höra vad ni fått för information av alla dess slag. Har bara fått ett kuvert med alla pappren som skulle fyllas i och skickas in. Blev antagen på en vakanstjänst. Så, vilken info ahr ni fått?

Posted

Undantaget telefonkontakt i samband med rekrytering och första brevbunten, ingen annan information.

Sökte vakans.

Vem vet, vi kanske får lite utskick/epost/whatever lagom till den 29:e eller den 2:a? :)

Visst vore det trevligt med lite grundläggande schemakunskaper etc men med tanke på hur nära det är till inryck så kan det nästan kvitta, eller hur?

Posted

Kort sammanfattat så (tror jag) att följande gäller:

- Inryck 2a juli (möjlighet att övernatta på logement fr.o.m den 1a om man vill).

- 3 dagar i tjänst, jag gissar att vi kommer på rundvandring, genomgång osv., bli tilldelade logement och hämta ut utrustning.

- 3 veckors semester och sen åter i augusti (slutet av juli?).

- Sambandskompaniet ska tydligen ha samtliga 25 övningsdyn, hur det blir på stabskomp. vet jag ej.

- Börjar senare på måndagar och slutar tidigare på fredagar, detta leder till senare dagar resten av veckan.

- Boende i byggnad 76, den största kasernen tror jag.

- Inga matlagningsmöjligheter på logementen vad jag vet, maten kostar runt 150:-/dag.

Fyll gärna på med mera saker eller rätta mina punkter :)

Posted

Jag drog just iväg ett mail till [email protected] där jag påpekade att ingen har fått någon mera info inför inryck som utlovat. Skrev att om det inte kommer något kuvert vore det fint med lite mera detaljer som de kunde skicka över mail.

Vore fint ifall flera som ska till LedR också mailar så de märker att det finns ett intresse för mera info.

Posted

Bra initiativ Beck. Skickade själv ett mail i måndags till LedR "nbg mail" men har fortfarande inte hört nått. Kan vara så att när soldaterna nu har muckat att de får mer tid till oss, alltså att de hör av sig till oss via post eller mail. Annars är det bara att sitta i båten och snällt vänta som dom säger.

Många YOFF har ju också semester nu bara så att vi vet.

Posted

För mig är det inte funkis att sitta i båten och vänta, jag har ett inspelningsschema och en superstressad produktionsledare att förhålla mig till. Det är inte okej någonstans att jag ännu inte fått veta EXAKT vilka tider och datum som gäller, särskilt inte som jag kommer vara borta från hemmabasen en dryg vecka på förberedande kurs vilket minimerar möjligheterna att styra upp missar i tid. Jag är hyfsat stressad...

Posted

Med risk för att upprepa tidigare talare, Beck, så står det i de papper jag fått (brevbunten daterad 10/4) att man skall vara 10.00 i gymnastiksalen på LedR den andra juli. Om nu det hjälper vet jag ju inte... Sedan står det i brevet från troppchefen att man skall vara beredd på att köa i förråd m.m. fast det är väl ingen förvånad över här misstänker jag.

Posted (edited)

Ok, alla ni fartfantomer med vrålåk:

Jag slänger ur mig ett förslag angående samåkning till LedR, bara för att skapa en utgångspunkt för vidare debatt. Vad sägs om att sammanstråla vid Slussen (eller kanske Kornhamnstorg i Gamla Stan, alternativt Skeppsbrokajen) TNR/DTG 020700 för vidare tp till ENKÖPING. Eller ska vi ses ännu tidigare och dra en frulle tillsammans först kanske? Eller så tar vi oss enskilt till LedR och så gör vi upp med eltejp och stolpskor på plats. Vad sägs?

Edited by Limpan
Posted

Jaha ja grabbar.. nu börjar tiden rinna ner snart så är det inryck för andra gången. :uuh::bash:

Har ni koll på att ni har alla saker med er som står på listan?

Om nån vill ta sig till LedR från uppsala så PM bara är för tillfälet tomt i bilen.

Posted
Jaha ja grabbar.. nu börjar tiden rinna ner snart så är det inryck för andra gången. :happy::wacko:

Har ni koll på att ni har alla saker med er som står på listan?

Om nån vill ta sig till LedR från uppsala så PM bara är för tillfälet tomt i bilen.

Jag ær intresserad att åka med från Uppsala, Ær i tunisien just nu men jag kommer hem på fredag.