Strv S Posted June 3, 2007 Report Share Posted June 3, 2007 Ja, har ett rätt svårlöst problem, ( iaf för mig ) med min dator. det kommer upp mindre strängar i bilden av avveikande färger. Se bifogad bild. Har inte stört mig så mycket, men nu har det börjat ge sig på när jag spelar OFP med en massa hoppande pixlar överallt. nån som har nån idé vad det kan ligga i? Har ett Radeon X1600 kort med en Viewsonic VX922 19 tums skärm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted June 4, 2007 Report Share Posted June 4, 2007 Hmm... har du överklockat systemet? /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strv S Posted June 4, 2007 Author Report Share Posted June 4, 2007 näe, datorn är helt orginal, har inte ändrat något, datorn är bara nån månad gammal. bilden på skärmarna är bara demonstration, tog bara en printscreen då det visade sig. Använder digitalingången mellan skärm och burk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strv S Posted June 4, 2007 Author Report Share Posted June 4, 2007 det verkar bara bli värre tyvärr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted June 4, 2007 Report Share Posted June 4, 2007 Ditt grafikkort verkar onekligen vara trasigt, byt ut det mot ett nytt på garantin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest koenigsegg88 Posted June 4, 2007 Report Share Posted June 4, 2007 Testa den andra digitala porten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strv S Posted June 4, 2007 Author Report Share Posted June 4, 2007 är bara en digital port och en analog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shades Posted June 6, 2007 Report Share Posted June 6, 2007 I och med att vi ser samma resultat som du (printscreen) så lär det inte vara problem med porten ändå utan du bör ta kontakt med företaget du köpte gfx'et av och skicka dem bilderna. Det bör inte vara några problem med att få ett nytt kort (förutsatt att det inte är länge sedan du köpte kortet). Om det är väldigt länge sedan kan du ju kolla om kylningen är som den borde (inte en massa skräp i fläkten, att den snurrar som den skall, kolla temperatur etc.) /S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strv S Posted June 11, 2007 Author Report Share Posted June 11, 2007 tempen är som den ska, grafikkortet är inte mer än 6 månadert gammalt. bifogar en skärmdump från OFP: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hawry Posted June 12, 2007 Report Share Posted June 12, 2007 Hade samma problem med mitt grafikkort för något år sen (även det Radeon). Tyvärr så var det bara att skaffa nytt kort då jag inte kunde hitta någon annan lösning. Lyckades dock överleva tiden fram till att det nya kortet kom genom att sänka maskinvaruaccelerationen några steg. Det ledde i och för sig till att vissa spel och program inte funkade som de skulle, men det gick att arbeta på datorn åtminstone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.