SebbeMan Posted January 20, 2003 Report Posted January 20, 2003 Tjena! Kan nån berätta för mej vad som krävs för att få göra sin värnplikt som Stridsbåt 90 förare. Jag skulle nämligen väldigt gärna göra det! Sebbe ) Navy Rocks Quote
colt Posted January 20, 2003 Report Posted January 20, 2003 Varför inte fråga Pliktverket direkt? Quote
Guest Old No.7 Posted January 20, 2003 Report Posted January 20, 2003 låter ju nice EO4.... men jag undrar en sak, betalar FM dina Ray-Bans Quote
EO4 Posted January 20, 2003 Report Posted January 20, 2003 Tyvärr inte (jag tappade faktiskt ett par jäkligt schyssta glajor när jag vände mig baklänges i ringlavetten och vinden tog dem B) ). Däremot finns det polaroidbrillor M/"porrstjärna 1974" på stridsbåtarna. Funkade säkert på Stureplan under perioden 2000-2002 med bakåtslickat hår Quote
mask Posted February 1, 2003 Report Posted February 1, 2003 Alla amfPB:n inkl. tekniker och sånt kan ju söka till båtchef (?), vad är det befälen tittar efter om man vill bli båtchef? Ska man vara smart, stark o.s.v. ? Quote
Amfibieslusken Posted February 1, 2003 Report Posted February 1, 2003 Båtchef blir man uttagen till vid mönstringen till skillnad från övrig personal inom Amfbat. KJ är ju också ett undantag. Men självklart kan de som har önskemål att bli Båtchefer få det beviljat om platser finns. Så var det när jag låg inne iaf. \ Quote
Slackern Posted February 2, 2003 Report Posted February 2, 2003 Hej, En kompis till mig blev båtschef på en sådan kärra. Han klarade precis kraven men hans kunskaper om navigation osv sedan tidigare gav honom platsen Quote
Amfibieslusken Posted February 2, 2003 Report Posted February 2, 2003 Hoppas att han blir nöjd. Men det vill sig att han är bra på att plugga teori, för det blir det jäkligt mycket, det ska han ha klart för sig. Är det inte så tufft fysiskt så får man igen det på annat håll istället. Men när det väl är klart så är det för jäkla härligt. Quote
Recommended Posts