Jump to content

Stridsvirus?

Guest Lt. payne

Recommended Posts

Guest Lt. payne

På mitt jobb cirkulerar det virus ofta. Ett nytt larm kom idag.

Jag kom att tänka på en rätt otäck sak,Tror ni på att det finns något virus som kan användas som ett vapen typ stridsvirus?

Det kanske finns utvecklat att användas mot en fiende,och då menar jag inte ett virus som dagens utan ett som tex. tar

ut ALLA filer med svensk stavning på internet.

Kusligt tanke,de gamla arkivskåpen verkar ha en funktion ändå..

Kanske ett virus skrivet för nätverkssoldaten MARCUS...

Utsätts soldaten för viruset händer följande:

1. Hans uppkoppling mot det trådlösa nätverket ringer upp en hemsida för pensionsfondsrådgivning som kostar 19.90 per markering.

2. Hans AK gör amerikansk patron ur.

3. Displayen monterad i visiret visar tysk porrfilm

4. Radion rattar in Radio Luxenburg

5. Strömförsörjningen i uniformen skickar starkström rätt i prostatan vilket resulterar i en ofrivillig tarmtömning.

Ja, möjligheterna är många... ;)

Kanske ett virus skrivet för nätverkssoldaten MARCUS...

Utsätts soldaten för viruset händer följande:

1. Hans uppkoppling mot det trådlösa nätverket ringer upp en hemsida för pensionsfondsrådgivning som kostar 19.90 per markering.

2. Hans AK gör amerikansk patron ur.

3. Displayen monterad i visiret visar tysk porrfilm

4. Radion rattar in Radio Luxenburg

5. Strömförsörjningen i uniformen skickar starkström rätt i prostatan vilket resulterar i en ofrivillig tarmtömning.

Ja, möjligheterna är många... ;)

Det vore en syn va.... *lol*

Guest den fete

oo  ja

en ryss berättade om gen teknik och virus,vola sen har dom ju en hemlig gas det vet vi

jänkarna där i mot har mera stålar så dom borde ha mer men det är svårare

att dölja saker i en demokrati , så dom har nog bara hansavirus och ebola

Guest Lord Good

En kompis ringde mig och beklagade sig över att att hans dator var så konstig. Det gick inte att köra vissa program och många dokument var borta. "Du kanske har fått virus?" sa jag.

"Omöjligt" sa kompisen. "Jag har antivirusprogram!". Jag gick hem till polar'n för att kolla på eländet och såg att hans mönsterfil var ett antal månader. "Har du inte uppdaterat viruskyddet?" "Ehhh, görs inte det automatiskt?" :0

Jag körde gratisprogrammet http://housecall.trendmicro.com/

och hittade över 33000 smittade filer på hans dator. :)

oo  ja

en ryss berättade om gen teknik och virus,vola sen har dom ju en hemlig gas det vet vi

jänkarna där i mot har mera stålar så dom borde ha mer men det är svårare

att dölja saker i en demokrati , så dom har nog bara hansavirus och ebola

Men "jänkarna" måste ju vara kompetenta på datavirus än ryssarna .

Fast det är ju klart att biologisk krigsföring verkar ju vara aningen mer skrämande , när blodet börjar rinna ur näsan blirman nog lite skrajare än när man inte kan öppna en viss fil.

Guest den fete

när dom nöpp till saddam sist så hadde man ett e prom som man monterade i en skrivare någon

stans i ut kanten av försvaret som sen säckade, det är både för och naktdelar med stora nät

med samma teknik

Jag är beredd att hålla med om att biologiska vapen är något mer skrämmande än datavirus, maskar, trojaner m.m. Virus och de andra typerna av datapester, som vi kan kalla virus kort och gott för enkelhetens skull, kan dock ha lite värre effekter än att radera en fil i din hem PC.

Ett trettiotal stater som man vet om utvecklar förmåga att bedriva offensiva informationsoperationer. Bland dessa finns USA, Ryssland, Israel, Kina och Frankrike. Det betyder inte per automatik att de utvecklar virus dedikerade för att användas i konflikter då virus bara är ett verktyg bland många i informationsoperationer. Dock skulle jag tro att majoriteten av dem gör det. Dessutom lär ett antal stater till i hemlighet ha liknande projekt eller virusutvecklingsprojekt.