Jump to content

Black Hawk Down SP


Rogue

Recommended Posts

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Gator - skaffa bredband! Genast! :baskerHV:

 

Har du testat att köra BHD över modem, jag körde DF2 ett tag över modem, innan jag skaffade ISDN (och sedan ADSL, och sedan bredband), och det funkade dugligt.

Kan inte tänka mig att BHD borde vara så mycket mer krävande än DF2, bandbreddsmässigt. Eller är det?

 

Panzerfaust.

Jag håller med att bunnyhoppers var ett riktigt ont illa i DF2 om du hoppade in på "omodererade" servrar. Dom höll man sig borta från.

Men på servrar där man spelade med folk man känner så var det inget problem, och kom det nykomlingar så fick dom lära sig att spela vettigt.

Och alla hade ju samma förutsättningar när det gällde att prickskjuta, så man fick ta det onda med det goda.

I BHD är det litegrann fixat eftersom du inte kan skjuta medan du hoppar, och akkuratessen är också justerad. Det är mycket svårare att skjuta skott-i-skott på +500 meters håll med Kulspruta 90/58/M60 än det var med Kulspruta 90 i DF2.

 

Tyvärr är miljön lite dåligt gjord i BHD. Det är svårt att snipa när man syns ganska bra på långt håll, riktigt långt håll.

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr är miljön lite dåligt gjord i BHD. Det är svårt att snipa när man syns ganska bra på långt håll, riktigt långt håll.

Men suck! Fixade de inte det problemet?! Det var en av de riktigt störande detaljerna i Delta Force Land Warrior. Varhelst man var så syntes man som varande finne på Pamela Andersons häck.

 

En av anlednigarna till att jag gillar Operation Flashpoint. Där är det verkligen så att ju längre bort du är, desto svårare är det att se dig. Du har möjligheter att utnyttja skyl. Och kikare gör stor skillnad när det gäller att upptäcka någon på håll.

 

/J

Link to comment
Share on other sites

Gator - skaffa bredband! Genast!  :huh:

 

Har du testat att köra BHD över modem, jag körde DF2 ett tag över modem, innan jag skaffade ISDN (och sedan ADSL, och sedan bredband), och det funkade dugligt.

Kan inte tänka mig att BHD borde vara så mycket mer krävande än DF2, bandbreddsmässigt. Eller är det?

 

Panzerfaust.

Jag håller med att bunnyhoppers var ett riktigt ont illa i DF2 om du hoppade in på "omodererade" servrar. Dom höll man sig borta från.

Men på servrar där man spelade med folk man känner så var det inget problem, och kom det nykomlingar så fick dom lära sig att spela vettigt.

Och alla hade ju samma förutsättningar när det gällde att prickskjuta, så man fick ta det onda med det goda.

I BHD är det litegrann fixat eftersom du inte kan skjuta medan du hoppar, och akkuratessen är också justerad. Det är mycket svårare att skjuta skott-i-skott på +500 meters håll med Kulspruta 90/58/M60 än det var med Kulspruta 90 i DF2.

 

Tyvärr är miljön lite dåligt gjord i BHD. Det är svårt att snipa när man syns ganska bra på långt håll, riktigt långt håll.

Sant sant... men jag tycker fortfarande att dem borde ha gjort något åt precisionen i BHD.

Även fast det är som du säger att det har förbättrats så är det ännu långt ifrån bra. Jag finner mycket mer spelkännsla i dom HL mods jag kör nu än jag någonsin fått i DF serien. Jag har dock inte kört det senaste.

 

EDIT: SJälv kör jag igång Steam, klickar på DOD, väljer banan "jagd" och så får jag en fin sniper duell som heter duga :winner:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...