silas Posted November 12, 2006 Report Share Posted November 12, 2006 hur ska man renjöra sig gasmask på bästa sett utan att förstöra gummit har prövat med varmt vatten det funkade sådär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pego Posted November 12, 2006 Report Share Posted November 12, 2006 hur ska man renjöra sig gasmask på bästa sett utan att förstöra gummit har prövat med varmt vatten det funkade sådär varmt vatten och tvål...sen skölja ordentligt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
silas Posted November 12, 2006 Author Report Share Posted November 12, 2006 jag har prövat men naftalin lukten är fortfarande kvar det är jobbigt för om man ska ha den på länge så börjar ögona att svida Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bappelsinmannen Posted November 12, 2006 Report Share Posted November 12, 2006 jag har prövat men naftalin lukten är fortfarande kvar det är jobbigt för om man ska ha den på länge så börjar ögona att svida Torka ur med alsolsprit. //Nisse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted November 12, 2006 Report Share Posted November 12, 2006 (edited) Det heter SKYDDSMASK!! Och renGöring Edited November 12, 2006 by Nifelhel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DXS Posted November 12, 2006 Report Share Posted November 12, 2006 kollade lite hittade en länk som du kanske kan fortsätta på. det borde alltså inte va naftalin som gör att det luktar,iof så använder väl säkert försvaret saker som lite till åldern menmen http://www2.nrm.se/premal/pandora/ex3/kemregler.htm ps jag är inte kemist Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted November 12, 2006 Report Share Posted November 12, 2006 Läs SoldR Mtrl P... Skyddsmask Daglig tillsyn ska göras efter användning i mer än en timme. Starka rengöringsmedel får ej användas – t ex rödsprit. • Filtret tas bort. Masken spolas ren med vatten och vid tvättas vid behov för hand eller med mjuk borste i svag tvål- eller diskmedelslösning. Torrtorkas med trasa. • Siktskivorna spolas rena och torkas med torklapp11. Dock så bör ni tänka på att nytt täthetsprov måste göras på skyddsmasken ifall ni lossar på filter eller något yttre menbran. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schalldämpfer Posted November 13, 2006 Report Share Posted November 13, 2006 torklapp11. Är det bara jag som tycker att beteckningarna inom FM är oslagbart komiska? Finns det en torklapp9? Och hur kan inte det tekniska underverket torklapp 12 se ut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts