pagge Posted October 26, 2006 Report Share Posted October 26, 2006 I filmen Jackass Number Two låter sig Johnny Knoxville och grabbarna bli påskjutna av en Stingmore Mine. Tanken slog mig att sådana här prylar borde vara ganska användbara, såväl för polis som för försvarsmakt. Ett par dylika tingestar kan ju ganska lätt plockas fram för att upprätta en checkpoint som erbjuder ett ganska avskräckande steg mellan batong och Ak. Kravallpatroner till ak:ns grt har ju redan tagits fram, och en Stingmore utgör ett bra yttäckande komplement. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted October 27, 2006 Report Share Posted October 27, 2006 Eller dolt (bakom plast?) apterade runt camperna i utlandsstyrkan. En sån där borde ju vara klockren för att sätta stopp för dumheter såsom den där attacken mot den norska förläggningen i Afghanistan (den där även svenskar var inblandade). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yxa Posted October 27, 2006 Report Share Posted October 27, 2006 Eller denna kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted October 28, 2006 Report Share Posted October 28, 2006 I filmen Jackass Number Two låter sig Johnny Knoxville och grabbarna bli påskjutna av en Stingmore Mine. Tanken slog mig att sådana här prylar borde vara ganska användbara, såväl för polis som för försvarsmakt. Ett par dylika tingestar kan ju ganska lätt plockas fram för att upprätta en checkpoint som erbjuder ett ganska avskräckande steg mellan batong och Ak. Kravallpatroner till ak:ns grt har ju redan tagits fram, och en Stingmore utgör ett bra yttäckande komplement. Funkis pryl men jag tror knappast att svensk polis får möjlighet att använda den. Lite stor risk för att man köttar på "oskyldiga" individer med den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts