RadaR Posted September 25, 2006 Report Share Posted September 25, 2006 Jag behöver hjälp med förslag till en julklapp åt mina kunder och det får gärna spinna vidare på den sommarpresent jag gav bort. Sommarpresenten var en överlevnadskniv, en fällkniv med tändstål och nödvisselpipa. Priset var runt 600 ex moms om jag inte minns fel. Nu ska det som sagt vara en julklapp. Mina kunder är nästan uteslutande män och flera av dem uppskattar friluftsliv så kniven var perfekt. Alltså, en julklapp med friluftsliv och kanske även lite möp tema då jag väljer vad som köps in Får kosta upp mot 1000:- ex moms och det ska helst gå att gravera in mitt företagsnamn. Kanske lite tidigt med julklappar men de ska beställas, graveras och skickas ut... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Halvarsson Posted September 25, 2006 Report Share Posted September 25, 2006 Hur många kunder har du? Tidigare presenter som du gett dem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted September 25, 2006 Report Share Posted September 25, 2006 Tänk på att skattelagstiftningen bara medger presenter för 320 Kr + moms/person. Revisorer och skatteverket kan ha synpunkter på summor överstigande detta. /martinator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clint Posted September 25, 2006 Report Share Posted September 25, 2006 Varför inte ett fiskespö LineUp Link to comment Share on other sites More sharing options...
RadaR Posted September 26, 2006 Author Report Share Posted September 26, 2006 Det ska skickas ut ett 25 tal presenter direkt och sedan vill jag nog ha lika många till att ha kvar i skåpet för att kunna ge bort vid andra tillfällen. Tidigare presenter har varit kniven jag nämde tidigare och några har också fått en Halti Stormwall jacka. Lite friluftsliv alltså. Skattelagstiftning och 320 Kr + moms/person, vad är det Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted September 26, 2006 Report Share Posted September 26, 2006 En bra ficklampa är aldrig fel, en thermos är också trevlig (kan säkert fås i kammouflagemönstrat). Ryggsäck, fast det blir svårt med gravyren . Kompass. /martinator Link to comment Share on other sites More sharing options...
RadaR Posted September 27, 2006 Author Report Share Posted September 27, 2006 En bra ficklampa är aldrig fel, en thermos är också trevlig (kan säkert fås i kammouflagemönstrat).Ryggsäck, fast det blir svårt med gravyren . Kompass. /martinator Ficklampa var ingen dum idé. Ska kolla vad det finns att få tag i den prisklassen jag tänkt mig. Kan tänka mig en ficklampa i maglitestorlek, den vanliga med två AA baterier. Men något annat märke än Maglite då alla i Sverige har minst två stycken var... Fiskespö kan det nog bli till våren/ sommaren då det är mutdags igen. Jag har lite lösa planer på en fiskehelg med några av mina kunder... Edit: Tillägg Link to comment Share on other sites More sharing options...
RU01 Posted September 27, 2006 Report Share Posted September 27, 2006 Gällande den allmänna lamo-trenden är MagLite HOPPLÖST UTE! Liksom ett litet tips...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RadaR Posted September 27, 2006 Author Report Share Posted September 27, 2006 Gällande den allmänna lamo-trenden är MagLite HOPPLÖST UTE! Liksom ett litet tips...... Jo som sagt, alla har minst 2 stycken som ligger och samlar damm. Därför blir det något annat än MagLite Link to comment Share on other sites More sharing options...
odenmedic Posted September 27, 2006 Report Share Posted September 27, 2006 Surefire http://www.lighthound.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Halvarsson Posted September 27, 2006 Report Share Posted September 27, 2006 Skulle nog vilja slå ett slag för Fenixlights. Rekomenderar L2T eller P1, har båda själv och är i en klass för sig. Hör av dig ifall du behöver kontaktuppgifter för generalagenten i Sverige Link to comment Share on other sites More sharing options...
SG OLSSON Posted September 27, 2006 Report Share Posted September 27, 2006 Inom de ramar du nämner så är ju både lethermans och gerbers produkter väl inom räckhåll. Förvisso kniv igen men ändå en klar skillnad Link to comment Share on other sites More sharing options...
RadaR Posted September 28, 2006 Author Report Share Posted September 28, 2006 Skulle nog vilja slå ett slag för Fenixlights. Rekomenderar L2T eller P1, har båda själv och är i en klass för sig. Hör av dig ifall du behöver kontaktuppgifter för generalagenten i Sverige Ser intressant ut, LEDlampa är ett förslag jag fått från det företaget vi använder för inköp av presenter, jag tror de fixar de flesta märken och kan sedan ordna gravering och snygga förpackningar. Det bästa med att köpa presenter via jobbet är att det blir minst en till mig själv av allt jag köper Tack för tipset Link to comment Share on other sites More sharing options...
RadaR Posted October 13, 2006 Author Report Share Posted October 13, 2006 Skulle nog vilja slå ett slag för Fenixlights. Rekomenderar L2T eller P1, har båda själv och är i en klass för sig. Hör av dig ifall du behöver kontaktuppgifter för generalagenten i Sverige Kontaktuppgifter önskas och om det finns något ställe där jag kan kika på en så jag vet vad jag köper in... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myst Posted October 13, 2006 Report Share Posted October 13, 2006 En bra ficklampa är aldrig fel, en thermos är också trevlig (kan säkert fås i kammouflagemönstrat).Ryggsäck, fast det blir svårt med gravyren . Kompass. /martinator Det borde väl ifs kunna gå att få tag i ryggsäckar med eget tryck eller brodyr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RadaR Posted October 13, 2006 Author Report Share Posted October 13, 2006 En bra ficklampa är aldrig fel, en thermos är också trevlig (kan säkert fås i kammouflagemönstrat). Ryggsäck, fast det blir svårt med gravyren . Kompass. /martinator Det borde väl ifs kunna gå att få tag i ryggsäckar med eget tryck eller brodyr. Blir led lampor den här gången, förmodligen Fenix L2T. Hänger lite på pris, levtid och om det finns någon yta att gravera loggan på. Till sommaren kan nog ryggsäck vara en bra fortsättning på vildmarkstemat. Och det borde inte vara problem att brodera på dessa, jag har ett bolag som hjälper oss med det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted October 14, 2006 Report Share Posted October 14, 2006 Ett lite annorlunda knivset att ge bort http://www.bluebox.se/showinfo.asp?id=a00829&method=search Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted October 14, 2006 Report Share Posted October 14, 2006 Ett lite annorlunda knivset att ge bort http://www.bluebox.se/showinfo.asp?id=a00829&method=search Tackar.. Nu vet jag va kompisen ska få http://www.bluebox.se/showinfo.asp?id=a010...aru=skoj&time=1 Då det gäller företagspresenter så har en elektrisk pepparkvarn slagit högst hos mig fast en fenix lampa vore inte helt fel..eller en otterbox :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
RadaR Posted October 16, 2006 Author Report Share Posted October 16, 2006 Hur är kvallitén på Fenix? Har aldrig sett en på på riktigt. Ska få några med posten i morgon innan jag bestämmer mig. Det kommer antagligen bli en Fenix L1T. Jag vill gärna ha kommetarer till fenix och gärna den modell jag nu funderar på. Tyckte att de var lite billiga, men det kanske bara är jag som har förmycket pengar på marknadskontot... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.