Fänrik Andersson Posted July 17, 2006 Report Posted July 17, 2006 Hur fixar man till kontrollerna...??? Inget funkar ju... Kör med Logitec Extreme3DPro, kan inte skjuta, kan inte låsa på målet, kan inte avfyra missiler etc etc... Tillägg, jag spelar demon än så länge...Spelet är beställt...Säg att jag inte köpt grisen i säcken
Guest J-Star Posted July 17, 2006 Report Posted July 17, 2006 Testat här? http://forums.ubi.com/eve/ubb.x?a=frm&s=400102&f=99610606 /J
Agentorange67 Posted July 17, 2006 Report Posted July 17, 2006 Lock-on är ganska svårt när det gäller flyg sim men det är den bästa morderna combat simmen. Det är svårt att ställa in kontrollerna. Jag vet dock inte om det finns 39 gripen mod?
Straha Posted July 18, 2006 Report Posted July 18, 2006 Tja, kontrollinställnings-sidan i inställningarna är väl rätt så självförklarande? Bara att välja din styrspak i listan och trycka lite ;) Men det är inte så att du försöker skjuta i navigationsläge? Kommer inte riktigt ihåg hur standardkontrollerna låg, men 7 tror jag iaf är luft-mark-läge, så sifferknapparna är ett hett tips att prova isf.
Magnus Posted July 18, 2006 Report Posted July 18, 2006 Den stora utmaningen i Lock-On är att komma ihåg alla kontroller, varje knapp på min HOTAS (Saitek X.52) har tre funktioner. Sen tillkommer alla på tangentbordet.
Fänrik Andersson Posted July 18, 2006 Author Report Posted July 18, 2006 Tja, kontrollinställnings-sidan i inställningarna är väl rätt så självförklarande? Bara att välja din styrspak i listan och trycka lite ;)Men det är inte så att du försöker skjuta i navigationsläge? Kommer inte riktigt ihåg hur standardkontrollerna låg, men 7 tror jag iaf är luft-mark-läge, så sifferknapparna är ett hett tips att prova isf. Nja, vet inte riktigt vad du menar men jag sitter i planet och flyger med spak...Innan jag vet ordet av är jag nerskjuten...OBS: Jag spelar DEMO versionen än så länge... Kanske är begränsat med inställnings möjligheter
kalpdal Posted July 18, 2006 Report Posted July 18, 2006 Har haft spelet i några månader men gav upp ganska snart då jag inte kunde låsa på mål och därför tog luftvärnet mig direkt. Oerhört komplicerat spel. Tur att IL2 finns.
Agentorange67 Posted July 19, 2006 Report Posted July 19, 2006 Den stora utmaningen i Lock-On är att komma ihåg alla kontroller, varje knapp på min HOTAS (Saitek X.52) har tre funktioner. Sen tillkommer alla på tangentbordet. Instämmer helt! den som kan landa i lock-on ska nog få Nobel pris.
Nestor Posted July 20, 2006 Report Posted July 20, 2006 Den stora utmaningen i Lock-On är att komma ihåg alla kontroller, varje knapp på min HOTAS (Saitek X.52) har tre funktioner. Sen tillkommer alla på tangentbordet. Instämmer helt! den som kan landa i lock-on ska nog få Nobel pris. Jag har lyckats landa ett flertal gånger. Fast det var innan jag köpte Elder Scrolls 4: Oblivion Ett tag var jag rätt bra på Lock On.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.