Vildmannen Posted May 23, 2006 Report Posted May 23, 2006 Jag har ett excel-dokument som ska få plats på ett A4. Nu är det aningen för brett. Har ni tips, kommandon hur man anpassar det för att passa ett A4?
Ringo Posted May 23, 2006 Report Posted May 23, 2006 Jag har ett excel-dokument som ska få plats på ett A4. Nu är det aningen för brett. Har ni tips, kommandon hur man anpassar det för att passa ett A4? Ställ in så att du ser utskriftområdet i dokumentet och gör sen pyttesmå ändringar i varje cell tills dess att gränsen hoppar till nästa cell som ligger utanför utskriftområdet Ett annat sätt är att skriva ut i landskapsformat dvs med liggande papper - denna inställning gör man när man förhandsgranskar dokumentet. -Finns säkert några smartare sätt men dessa är d jag brukar använda mig av
MiLeW Posted May 23, 2006 Report Posted May 23, 2006 Under utskriftsformat kan man dessutom välja att passa utskriftsområdety till XxY sidor, med lämpliga värden på X och Y. Detta finns under rubriken förstora/förminska. /MiLeW edit: Rättat fumliga fingrar
eskil Posted May 23, 2006 Report Posted May 23, 2006 Minska fontstorleken i samtliga celler med en storlek.
martinator Posted May 23, 2006 Report Posted May 23, 2006 klipp ut alltihop, klistra in i word, dra ner det, skriv ut. /martinator
FkN Posted May 23, 2006 Report Posted May 23, 2006 Skärpning, ett svar skall räcka. MiLeW har helt rätt, då ändras fontstorlek och cellstorlek proportionelligt.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.