Fu Dahlberg Posted May 18, 2006 Report Posted May 18, 2006 Är väl iof inte så mkt att snacka om .... ca 1 av 5 ungdommar i sverige idag vet inte ens vart skövde ligger.... true i swear! Tja...har man inte gjort GU där så finns det ju liksom ... ingen anledning heller.. (*inväntar BG el. skövdebo för straffutdelning. eller som kapten sade: "belöning".* ) båda men, jag håller med dig... Skulle vara kul och veta hut många svenska ungdomar som kan peka ut irak...
Apone Posted May 18, 2006 Report Posted May 18, 2006 Är väl iof inte så mkt att snacka om .... ca 1 av 5 ungdommar i sverige idag vet inte ens vart skövde ligger.... true i swear! Tja...har man inte gjort GU där så finns det ju liksom ... ingen anledning heller.. (*inväntar BG el. skövdebo för straffutdelning. eller som kapten sade: "belöning".* ) båda men, jag håller med dig... Skulle vara kul och veta hut många svenska ungdomar som kan peka ut irak... "Thank you sir, may I have another!!?" *SMACK!!* \\repeat\\ I princip är det väl inte svårare än att några drivna personer går ut på byn med blindkarta och frågar. Några här i forumet som har för mycket fritid och vill genomföra?
Nestor Posted May 18, 2006 Report Posted May 18, 2006 Är väl iof inte så mkt att snacka om .... ca 1 av 5 ungdommar i sverige idag vet inte ens vart skövde ligger.... true i swear! Tja...har man inte gjort GU där så finns det ju liksom ... ingen anledning heller.. (*inväntar BG el. skövdebo för straffutdelning. eller som kapten sade: "belöning".* ) båda men, jag håller med dig... Skulle vara kul och veta hut många svenska ungdomar som kan peka ut irak... "Thank you sir, may I have another!!?" *SMACK!!* \\repeat\\ I princip är det väl inte svårare än att några drivna personer går ut på byn med blindkarta och frågar. Några här i forumet som har för mycket fritid och vill genomföra? Jag skall ju snart göra projektarbete så varför inte.... (Skämt åsido, det kanske inte är en så dum idé after all...får fundera lite på det...)
vixen Posted May 18, 2006 Author Report Posted May 18, 2006 Vi har 21 län men jag kan ärligt säga att jag inte kan pela ut mer en hälften av dem. lättare är det väl med landskapen Vi är inte bättre en USA men jag tror nog att vi bryr oss mer om omvärlden. Om det beror på skolsystem eller om USA som nation inte har något behov av omvärlden låter jag vara osagt. I övrigt så kan man inte dra hela USA över en kant. I New York till exempel är flertalet av invånarna väldigt insatta i frågor som rör annat än usa (enligt de kompisar jag har därifrån i alla fall) medan det inte är lika bra ställt i vilda västern. /ingelström
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.