Jump to content

UP730 - Amfibieledningstekniker

Recommended Posts

Är det någon som har någon erfarenhet av den här inriktningen?

Mönstrade för drygt 3 veckor sedan och blev vald att köra amfibieledningstekniker. Han som skriver in alla sa till mig att jag "inte kommer att ångra mig" och att jag kommer att tacka honom för resten av mitt liv, hehe.

Men jag fick inte så mycket information om vad man sysslar med exakt, heller framgick det inte så nogrannt från papprena man fick.

Någon som vet lite mer? :baskerFN:

tack

/BlitZz

Beroende lite på vilken nivå du hamnar på (dvs kompani, bataljon eller brigad-ledning) så får du lite olika uppgift. I huvudsak går din tjänst ut på att få alla ledningssystem på din stabsplats att fungera. Du ska handa datorsystem, nätverk, sambandsutrustning mm. Du kommer att reparera och underhålla allt från datorprogram till radioapparater.

Misstaget många gör när de får reda på att de ska vara tekniker är att tro att de inte kommer få en fysisk tjänst. Alla på Amf skall göra baskerproven, även tekniker. Även om det inte är nån jägartjänst vi talar om, så blir det en del tunga fysiska aktiviteter. Förbered dig på det.

Det är en kul tjänst i alla fall :baskerFN:

Förbered dig på att inte sova mkt. De e det som är jobbigast på ledningskomp hähä.

Låter som en utmaning, skönt. Va rädd att det skulle kanske va lite för "lätt" ? :P

Vilka båtar handlar det om som teknikerna ska vara på? Och vad är ARTE 740?

Undrar också om vi kommer att få stå vakt vid slottet? :tveka:

Tack så mycket! Uppskattat!

/BlitZz