Jump to content

Udda drömmar

atterhemskan

Recommended Posts

Ja, vi har ju trådar om udda militäriska repliker eller händelser i verkligheten och udda beteenden hos sömniga grönklädda och civila, som folk som upprättar o-plats på vardagsrumsgolvet mitt i natten, men inget om udda militäriska drömmar. Sådana där drömmar där gränserna är luddiga och logiken är överväldigande bristfällig. Så jag tänkte inleda en. Nu är det naturligtvis möjligt att jag är den enda med udda militärdrömmar, men må så vara hänt.

Så en natt...

Jag var tydligen krigsfånge hos kineserna. Varför är det ingen som vet. Såg inte heller någonting kinesiskt. Vet bara att det var kineserna. De och jag och de andra fångarna bodde i ett hotell-liknande rum på bottenvåningen i ett vanligt svenskt förortshus. De satt med ryggarna mot mig och spelade kort i vardagsrummet och rökte cigarrer och ignorerade fångarna fullständigt. Jag traskade runt och var irriterad över att spisen inte fungerade och jag inte kunde koka min ärtsoppa, och sedan när jag ätit soppan kall var jag arg för att jag måste flytta på spisen för att kunna öppna dörren och släppa in en svensk löjtnant, som var på strålande gott humör över att han hade hittat en halv chokladkaka i trädgården. Han frågade om jag ville dela och jag sa att jag inte åt något jag inte tillagat själv. Sedan blev allt stilla och suddigt när larmet gick... dvs väckarklockan.

Vet även att jag vid tillfället talade i sömnen... enligt min väns utsago var det en massa om fångtransport och vad klockan var och ett mycket tydligt "ja, sergeant"...

Ah. Här tror man att man har varit duktig efter att ha utnyttjat sök-funktionen innan en ny tråd öppnades. Nå väl. Ännu ett bevis för att man inte ska lita blint på datorer...

Tack för påpekandet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...