Chulito Posted April 22, 2006 Report Posted April 22, 2006 (edited) Jag vet att det i andra trådar spekulerats i vilka vapen bordningsstyrkan använder, därav tänkte jag nu göra alla intresserade en tjänst och berätta hur det ligger till i år. Vapen vi fått/får ut: AK5 (för lösskjutning, marsch etc) AK5 D med den modifierade pistongen samt Aimpoint Pistol 88 C med vapenlampa samt Safarihölster till Teleskopbatong Sedan diskuteras det fortfarande huruvida vi ska göra försök med pepparspray och chockgranater i år... De blivande skarpskyttarna kommer även att använda PSG90 , AK5 B och AG 90. Edited April 22, 2006 by The Swede Quote
Sytare Posted April 22, 2006 Report Posted April 22, 2006 @Chulito Jag har varit en besserwisser hela dagen idag, och jag tänkte att med tanke på att ni har väldigt mycket icke-dödliga alternativ så undrar jag om du inte menar Distraktionsgranater aka. "Flashbangs". Chokgranater är inte desamma och i trånga utrymmen, så är de potentiellt dödliga saker. SoldF.com ang. Chockhandgranat m/96 Quote
Chulito Posted April 22, 2006 Author Report Posted April 22, 2006 (edited) Jo, det har du nog rätt i ;) Edited April 22, 2006 by Chulito Quote
Recommended Posts