Jump to content

Necessär?

LRRP

Recommended Posts

Morrn!

Då jag som blågul känner ett vissat ansvar över forumets medlemmar så SKALL ni lära er packandets "A och O".

Kontrollera om ni har ett vapen i:

1) Den stora resväskan

2) I Handbagaget

3) I NECESSÄREN

Det kan leda till problem och fullständigt spoliera er semester om ni inte kollar detta. Om ni gör det i ett annat land än Sverige lär ni få en myyyyycket lång semester, med gratis mat.

Efter att ha dunkat huvudet i väggen pga Britney S, så fick jag en ny anledning att göra små gropar i väggen

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,210580,00.html

Hur man kan "glömma" ett vapen övergår mitt förstånd. Jag brukar använda persedelpåsen som handbagage när jag flyger. Jag undrar vad flygplatspolisen skulle säga om jag glömt kvar några 7,62 i väskan efter senaste övningen?

Guest Lt. payne

Helt otroligt!!

Att det svenska rättsväsendet går på detta!! Jag som trodde att jag hört allt! ;)

Om WTC 9/11 hade hänt här hade de väl trott på en trasig vindrutetorkare som orsak!

Måste bringa lite ordning här på nätet. I Sverige är det så att man är oskyldig tills man är dömd. Det är åklagaren som har hela bevisbördan, dvs han måste övertyga rätten om vad gärningsmannen gjort eller har tänkt att göra.

I detta fall "vet" de säkert vad han tänkt göra men att BEVISA det är en helt annan sak. "Veta" och bevisa är två helt skilda saker.

Man får tycka vad man vill om detta men vi har vissa lagar och regler som skall följas vid ALLA tillfällen mot ALLA busar. Om man inte accepterar det så kan man rösta på på något extremt vänster eller högerparti som vill "ändra" rättsäkerheten att bara gälla i "vissa" fall och resten skall in i finkan oavsett.

håller fullständigt med roninn, kan ju faktiskt vara så att grabben hade lagt ner den för 1000 anledningar, alla kanske inte helt ärliga.. men kanske han ville ha med den till sitt nya ställe eller något.. känner sig otrygg.. men man ska inte döma utan bevis.. och framför allt.. man ska inte döma efter läst aftonbladet..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...