Wannabe Kustis Posted February 24, 2006 Report Posted February 24, 2006 Raka dig först sen kammofärg och sen när skägget har växt ut så är kammofärgen under det... Har ingen erfarenhet av det här alls men hade varit värt och testa sen när man gör lumpen Quote
sgt_filur Posted February 24, 2006 Report Posted February 24, 2006 Raka dig först sen kammofärg och sen när skägget har växt ut så är kammofärgen under det... Har ingen erfarenhet av det här alls men hade varit värt och testa sen när man gör lumpen Tror inte det funkar så bra tyvärr. Kammofärgen sitter inte så bra, känns som att så fort man svettas rinner det av en del. Om man däremot har lite stubb så sitter den kanske lite bättre eftersom det fastnar i skägget, men jag vet inte B) Quote
johanp Posted February 24, 2006 Report Posted February 24, 2006 Raka dig först sen kammofärg och sen när skägget har växt ut så är kammofärgen under det... Har ingen erfarenhet av det här alls men hade varit värt och testa sen när man gör lumpen För det första så undrar jag om du verkligen tror att det förfarandet skulle vara någon skillnad mot att tvätta dig och ta på ny färg? Du kommer även att märka att färgen försvinner så fort du svettas, så du måste ändå måla om dig. Samt att du vet inte om du har visitation i fält eller inte, jag låg på samma kompani som King Kill och jag hade visitation av kängor, uniform och hygien, kanske inte varje dag, men tillräckligt ofta för att man inte skulle kunna mygla med det. Man ska inte heller förakta vinningen av att borsta tänderna, tvätta och raka sig innan man lägger sig även i fält. Man blir som en ny människa. Quote
sgt_filur Posted February 24, 2006 Report Posted February 24, 2006 (edited) Raka dig först sen kammofärg och sen när skägget har växt ut så är kammofärgen under det... Har ingen erfarenhet av det här alls men hade varit värt och testa sen när man gör lumpen För det första så undrar jag om du verkligen tror att det förfarandet skulle vara någon skillnad mot att tvätta dig och ta på ny färg? Du kommer även att märka att färgen försvinner så fort du svettas, så du måste ändå måla om dig. Samt att du vet inte om du har visitation i fält eller inte, jag låg på samma kompani som King Kill och jag hade visitation av kängor, uniform och hygien, kanske inte varje dag, men tillräckligt ofta för att man inte skulle kunna mygla med det. Man ska inte heller förakta vinningen av att borsta tänderna, tvätta och raka sig innan man lägger sig även i fält. Man blir som en ny människa. Ja, det är såna småsaker som gör väldigt mycket för ens stridsvärde... Edited February 24, 2006 by sgt_filur Quote
Wannabe Kustis Posted February 24, 2006 Report Posted February 24, 2006 Förlåt att jag skämta till det lite smått Quote
sgt_filur Posted February 24, 2006 Report Posted February 24, 2006 Förlåt att jag skämta till det lite smått Tyckte inte det framgick särskilt tydligt att du skämtade. Quote
Wannabe Kustis Posted February 24, 2006 Report Posted February 24, 2006 Nehää då vet du det till nästa gång att jag kanske är lite skämtsam i mina inlägg då och då... Quote
Recommended Posts