Jump to content

Söker en bild...

Maskirovka

Recommended Posts

Posted

Jag söker efter en klassisk svensk bild, jag har letat flera ggr på internet men inte hittat den och hoppas att någon kan hjälpa.

Bilden är svart-vit och föreställer en äldre dam som drämmer till en skinnskalle i bakhuvudet med sin handväska. Det är förmodligen någon slags demonstration och skinnskallen bär ett plakat/flagga har jag för mig. Jag tror den bilden blev vald till "årets bild", kan ha varit i början av 80-talet.

Vet någon vilken bild jag menar och var på nätet man kan hitta den?

Mvh Maskirovka

Posted
Jag söker efter en klassisk svensk bild, jag har letat flera ggr på internet men inte hittat den och hoppas att någon kan hjälpa.

Bilden är svart-vit och föreställer en äldre dam som drämmer till en skinnskalle i bakhuvudet med sin handväska. Det är förmodligen någon slags demonstration och skinnskallen bär ett plakat/flagga har jag för mig. Jag tror den bilden blev vald till "årets bild", kan ha varit i början av 80-talet.

Mvh Maskirovka

Bilden finns med i "boken om 1982" eller nåt i den stilen. kolla på loppis

Posted

Mvh Maskirovka

Bilden finns med i "boken om 1982" eller nåt i den stilen. kolla på loppis

Tack, men själva tanken var att att jag vill ha bilden i datorn. 1982 kan annars stämma.

Posted
Kan ju snabbt inflika att skinnskallen som får på skallen senare blev känd genom popgruppen Ace of Base...

Det tror inte jag. Det skulle ha blivit en snabb nyhet på flashback annars... Du menar säker den där Uffe (eller ngt?), jag kan svära på att han inte var den i bilden....

• 3 months later...
Posted

Tjena

Jag söker bilder på Amf4:s fd miliärpolisbil. En Toyota landcruiser mörkblå, tonade rutor, mp-dekaler och blåljus. Är det någon som sitter på bilder på denna bil ?

//Siros

Posted

Bilden på skinskallen är från en demonstration i växjö som nrp höll den 1 maj (kan ha varit 1985).

dom höll denna en liten bit från vänsterpartiets möte.Jag har för mig att damen som slår blev av med sin släkt i något läger under kriget.Det som händer efter bilden är tagen är att nrp anhängarna får springa gatlopp genom växjö där dom låser in sig på toaletten på järnvägsstationen.polisen får sen eskotera ut dom där i från efter ett ental timmar

• 3 weeks later...
Posted
Bilden på skinskallen är från en demonstration i växjö som nrp höll den 1 maj (kan ha varit 1985).

dom höll denna en liten bit från vänsterpartiets möte.Jag har för mig att damen som slår blev av med sin släkt i något läger under kriget.Det som händer efter bilden är tagen är att nrp anhängarna får springa gatlopp genom växjö där dom låser in sig på toaletten på järnvägsstationen.polisen får sen eskotera ut dom där i från efter ett ental timmar

Kvinnan sägs ha begåttt självmord strax efter denna incident genom att hoppa från vattentornet i Växjö..... bara så ni vet ...... ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...